Menu

Artykuły sponsorowane – czy warto je zamawiać?

15 września, 2019 - Marketing
Artykuły sponsorowane – czy warto je zamawiać?

Artykuł sponsorowany to dość specyficzna forma reklamy. Przede wszystkim nie może być zbyt „reklamowy”. Powinien jak najbardziej przypominać formę redakcyjną i tylko przemycać informacje o produktach czy usługach twojej firmy. Wiele osób uważa, że w związku z tym nie jest to najskuteczniejsza forma zareklamowania się. Inni natomiast doceniają ich potencjał marketingowy. Czy warto zamawiać artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane a wizerunek marki

Artykuły sponsorowane najczęściej zamawia się z dwóch powodów: by otworzyć się na nowe rynki zbytu i znaleźć nowych odbiorców, a także by zbudować wizerunek firmy jako profesjonalnego gracza na rynku. Większość artykułów sponsorowanych to teksty eksperckie. Najczęściej zaledwie około 10% objętości jest opisem usług lub produktów reklamowanej marki, pozostała część to rzetelny opis problemowego zapytania i jego rozwiązań.

Dlatego właśnie artykuły sponsorowane nie są traktowane jak typowa, nachalna reklama, wzbudzają więcej zaufania. Są bardziej subtelne. Pozwalają zobaczyć markę w kontekście rozwiązania konkretnych problemów, a także w kontekście eksperta w swojej dziedzinie.

Taki efekt można uzyskać tylko tworząc rzetelne, ciekawe teksty, które będą dla odbiorcy wartościowe. Chodzi o to, by element marketingowy był ubrany w szerszy kontekst. To także sposób na to, by czytelnicy dowiedzieli się czegoś o rodzaju twoich usług i twoim sposobie działania.

Sposób na pozyskiwanie linków zewnętrznych

Siłę linków zewnętrznych doceni każdy seowiec. Im więcej odwołań do twojej strony na stronach zewnętrznych, tym łaskawszym okiem oceniają ją algorytmy Google. W promowaniu strony w wyszukiwarce linki zewnętrzne są naprawdę ważnym elementem – im ich więcej, tym Google określa twoją stronę jako wartościową. Artykuł sponsorowany to sposób na płatne, ale niezbyt drogie, uzyskanie nowych linków.

To także nadzieja, że potencjalny nowy klient kliknie w link odnoszący do twojej strony. Bardzo często nie odnosi on do strony głównej, ale do konkretnego produktu czy do opisu konkretnej usługi. Pod linkiem może także kryć się artykuł na twoim firmowym blogu, który rozwija zagadnienie poruszone w artykule sponsorowanym. Wszystko zależy od strategii i koncepcji, ale jedno jest pewne – artykuły sponsorowane znacznie zwiększają ruch na stronie.

Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców

Umieszczając artykuł sponsorowany na wyselekcjonowanych stronach branżowych możesz dotrzeć idealnie do grupy odbiorców, którzy mogą zainteresować się twoją usługą. To świetny sposób, zwłaszcza że większość blogów i portali branżowych jest niewielka, ale ma sporo regularnych czytelników. Co to oznacza?

Przede wszystkim oznacza to, że koszty zamieszczenia tekstu będą o wiele niższe niż umieszczenie go na wielkim portalu informacyjno-kulturalnym. A zyski są niewymiernie wyższe. Opublikowanie artykułu sponsorowanego na małym, branżowym portalu to większe prawdopodobieństwo, że ktoś się nim zainteresuje, mimo tego, że zobaczy go mniej osób.

Gdzie umieszczać artykuł sponsorowany?

 

[Głosów: 3   Average: 5/5]

Jedna myśl nt. „Artykuły sponsorowane – czy warto je zamawiać?

copywriterka

Nie wiem czy przypadkiem działania contentowe nie wyparły artykułów sponsorowanych? Przy contencie często nie pisze się, że to działania sponsorowane, dlatego wygląda bardziej wiarygodnie i odbierany jest jako treść redakcyjna, a nie zewnętrzna.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *