Menu

Czy pracownik zdalny w marketingu to przyszłość?

4 września, 2020 - Marketing
Czy pracownik zdalny w marketingu to przyszłość?

Praca zdalna to bez wątpienia przyszłość dla wielu firm. Zarówno tych, które zatrudniają mniejszą liczbę pracowników, jak i dużych korporacji zrzeszających czasami nawet tysiące pracowników. Rozwój internetu, coraz łatwiejszy dostęp do sieci i zmiana charakteru wielu zawodów na bardziej cyfrowy sprawiła, iż praca stacjonarna, w sztywnych godzinach, ma po prostu coraz mniej sensu. Szczególnie teraz, w czasach pandemii, zauważa się szerokie możliwości i zalety związane z tym modelem pracy, ponieważ jest to stale rosnący trend, który w najbliższych latach może stać się standardem.

 

Praca zdalna coraz bardziej popularna

O pracy zdalnej mówi się coraz częściej i nie jest to spowodowane tylko tym, że w ostatnim czasie zostaliśmy zmuszeni do tego trybu pracy. Coraz więcej pracowników chwali sobie możliwość wykonywania obowiązków z domowego zacisza. Rośnie również liczą osób, które deklarują, że gdyby tylko miały możliwość to wybrały by ten model pracy. Aktualnie najwięcej ofert związanych jest z branżą IT, marketingiem i reklamą. Według raportu wykonanego przez Owl Labs aktualnie aż 16% światowych firm zatrudnia tylko i wyłącznie pracowników zdalnych.

Zalety pracy zdalnej

Zdecydowana większość osób ceni sobie pracę zdalną, ze względu na to, że jest w niej mniej rozpraszaczy. Wśród najczęściej wymienianych zalet znajdziemy również mniejszą ilość stresu, większą elastyczność i lepszy komfort. Oczywiście, nie można pominąć faktu, że praca zdalna to również spore odciążenie finansowe dla pracodawcy. Koszty najmu bywają bardzo wysokie, a dodatkowo firmy często deklarują się do zwrotu kosztów za dojazdy lub udostępniają pracownikom służbowe samochody. Ten rodzaj pracy nie zostaje także bez wpływu na środowisko, ograniczając redukcję gazów cieplarnianych. To wszystko robi wrażenie!

Podstawą jest komunikacja!

Praca zdalna wymaga jednak od nas doskonalenia umiejętności komunikacji. Spędzając dziennie 8 godzin w biurze mamy na wyciągnięcie ręki praktycznie każdego współpracownika. W dowolnej chwili możemy poprosić kogoś o pomoc czy zadać mu pytanie. To wszystko zmienia się, gdy pracujemy z domu. W takim przypadku nie ma miejsca na nieodbieranie wiadomości czy unikanie telekonferencji. Tylko odpowiednia komunikacja i współpraca na wysokim poziomie pozwolą na wykorzystanie całego potencjału pracy zdalnej.

[Głosów: 2   Average: 5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *