Menu

Czy warto prowadzić kanał na YouTube?

12 grudnia, 2019 - Marketing
Czy warto prowadzić kanał na YouTube?

W dobie triumfu materiałów audio-wizualnych nad treściami czytelniczymi nie może dziwić fakt ogromnego sukcesu platformy YouTube. Serwis ten już od pewnego czasu jest nie tylko narzędziem do zamieszczania filmów, ale także jednym z najważniejszych mediów i narzędziem marketingowym. Spróbujmy się więc zastanowić, czy opłaca się prowadzić własny kanał na Youtube.

Historia platformy YouTube

Historia serwisu sięga 2005 roku, gdy zamieszczono na nim pierwszy, słynny już filmik z zoo. Już po 2-3 latach YouTube stał się niekwestionowanym liderem wśród stron, na których można było zamieszczać (wtedy) krótkie filmiki. Rozwój technologii multimedialnych, a także zakup serwisu przez potentata z Google tylko zwiększyły możliwości jego wykorzystania. Pojawiło się wiele opcji reklamowych, a co za tym idzie także finansowych. Wszystko to daje spore możliwości wykorzystania kanału np. do celów promocji marki.

Potrzebna jest długofalowa strategia działania

Oczywiście nie wystarczy tylko założyć kanału i od czasu do czasu wrzucić tam jakiś filmik. Firma, która chciałaby promować swoją markę na kanale YouTube powinna mieć jasno określoną strategię działania. Działania te zazwyczaj występują jako część dużej kampanii, prowadzonej w ramach tzw. content marketingu. Treści, które pomagają promować daną markę umieszcza się w różnej formie w różnych obszarach sieci. Ważne, aby wszystkie te działania były odpowiednio zaplanowane i skoordynowane. Dobrze jest więc skorzystać z usług jednej z profesjonalnych agencji marketingowych, żeby efekt działań promocyjnych nie był odwrotny od założonego.

Należy wypozycjonować swój kanał na platformie

Aby treści promocyjne umieszczane w poszczególnych filmach obejrzało jak najwięcej osób, trzeba w odpowiedni sposób wypozycjonować kanał firmowy. Niezbędne jest także umieszczenie widocznego widżetu z linkiem do kanału, na firmowej stronie internetowej. Filmy nie powinny być za długie i za trudne w odbiorze, ale przekazanie odpowiednej treści jest bardzo ważne, dlatego lepiej umieszczać przemyślane wideo o dobrej jakości raz na jakiś czas, niż wrzucać co kilka dni niedopracowane treści.

Warto zastanowić się także nad umieszczeniem obcojęzycznych napisów, jeśli chcemy dotrzeć do osób z innych krajów. To powinno zwiększyć krąg naszych odbiorców. Kolejną opcją do przemyślenia jest też współpraca z konkretnym influencerem, w tym wypadku youtuberem. Oczywiście to kolejna sprawa, którą trzeba wcześniej odpowiednio przemyśleć, tak by dobrać odpowiednią osobę do konkretnej branży i marki.

Ponieważ z roku na rok znaczenie i popularność treści audio-wizualnych w sieci wzrasta, dlatego należy spodziewać się ciągłego rozwoju marketingu treści w obszarze wideo.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *