Menu

Jak wybrać copywritera? Słowa na wagę złota

22 kwietnia, 2020 - Marketing
Jak wybrać copywritera? Słowa na wagę złota

Istnieje błędne przekonanie, że pisać może prawie każdy, a copywriterami zostają osoby, które po prostu nie mają innego pomysłu na życie. Nic bardziej mylnego. Pisanie tekstów marketingowych wymaga ogromnej wiedzy nie tylko językowej, ale również produktowej, a także nieograniczonych pokładów kreatywności. Jeśli, więc zastanawiacie się, jak wybrać najlepszego copywritera dla Waszej firmy, śpieszymy z odpowiedzią.

Content marketing to niezwykle ważny aspekt działań reklamowych, który przy stosunkowo niewielkim nakładzie kosztów, może wygenerować ogromne zyski. Jednak, żeby tak się stało potrzebujemy merytorycznie wartościowych tekstów. Ich stworzenie najlepiej oddać w ręce profesjonalnego copywritera.

2 w 1, czyli kreatywny artysta i pragmatyczny product manager

Dobry copywriter to taki, który przede wszystkim doskonale włada słowem, a zasady języka polskiego nie mają przed nim tajemnic. Powinien wyróżniać się też nieprzeciętną kreatywnością oraz wiedzą o produkcie lub umiejętnością skutecznego researchu. Ponadto copywriter musi mieć podstawową wiedzę marketingową, która umożliwi mu dostosowanie formy komunikatu do wybranego przez nas kanału.

Poznajcie się bliżej

Przed podjęciem współpracy, warto zapoznać się z dotychczasowymi osiągnięciami copywritera i poprosić go o portfolio. Pozwoli nam to poznać nie tylko możliwości jego pióra, ale również dowiemy się z jakimi markami oraz branżami dotychczas współpracował. Istotny jest też sposób kontaktu na poziomie negocjowania warunków – sposób redagowania maili i łatwość wypowiadania się podczas konwersacji telefonicznych jest tutaj absolutną koniecznością. Nie bez znaczenia pozostaje również szybkość odpowiadania na maile, oczywiście nie musi to następować natychmiast, jednak jeśli oczekujemy zbyt długo na odpowiedź, może to być wskazówką, że nasz potencjalny współpracownik może mieć w przyszłości problem z dotrzymywaniem terminów.

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *