Klucz do sukcesu

Kryptoreklama jest ukrytą działalnością reklamową, która wiąże się z uzyskaniem przez dziennikarza lub też redakcję korzyści majątkowej albo osobistej. Korzyści te płyną od przedsiębiorstw, które dążą do zamieszczenia przekazu reklamowego. Przekaz ten ma mieć charakter rzekomo obiektywnej, redakcyjnej informacji.

Konkretnie polega to na tym, że przedstawia się w formie słów lub obrazu określony towar, usługę, nazwę firmy itp. Sposób prezentowania wprowadza w błąd odbiorców przekazu co do jej charakteru, celu oraz przeznaczenia. Przykładem kryptoreklamy może być eksponowanie określonych bannerów reklamowych podczas telewizyjnej transmisji wydarzeń sportowych bądź innych. Inny przykład stanowi wymienianie nazwy określonej firmy bądź jej produktu, pomijając jednocześnie firmę lub produkt firmy konkurencyjnej. Zdarza się też, że określone materiały promocyjne są prezentowane jako reportaże w magazynach informacyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>