Klucz do sukcesu

Marketing polityczny to zespół technik wykorzystywanych w celu stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata (w wyborach różnego rodzaju – lokalnych, regionalnych, krajowych) wśród jego elektoratu. Marketing polityczny ma wypromować jego osobę, wyróżnienić go wśród rywali i pozyskać określoną liczbę głosów przy jak najmniejszym zużyciu środków (lub przy poniesieniu większych kosztów w zamian za uzyskanie maksymalnej liczby głosów).

Ponadto przedmiotem badań marketingu politycznego są procesy wymiany między podmiotami politycznymi a ich środowiskiem, a także podmiotów politycznych między nimi samymi.

Działania marketingowe powinno prowadzić się nie tylko w trakcie wyborów, kiedy to następuje ich wyjątkowa intensyfikacja, lecz przez cały czas. W marketingu politycznym stosowane są różnego rodzaju nowoczesne metody promocji, zarządzania wizerunkiem i wzbogacania własnej marki.

Głównymi elementami marketingu politycznego są strategie wyborcze, miejsce w sondażach, public relations (PR) oraz wizerunek telewizyjny kandydatów bądź partii politycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>