Klucz do sukcesu

Marketing sportowy jest zastosowaniem narzędzi marketingowych do produktów i usług sportowych. Ponadto oznacza marketing niepowiązanych ze sportem produktów poprzez tworzenie bardziej lub mniej uzasadnionych związków ze sportem. Niektórzy autorzy do tej definicji dodają również marketing organizacji sportowych.

W związku z powyższą definicją marketing sportowy dzielimy na:

  • Marketing sportu jako takiego, najczęściej oznacza marketing określonych wydarzeń bądź organizacji sportowych
  • Marketing poprzez sport – jest to marketing produktów, który wykorzystuje wydarzenia sportowe, drużyny,  ligi bądź sportowców.

W marketingu sportowym ze względu na fakt, że posiada on cechy usług (takie jak niematerialność, różnorodność, nierozłączność oraz brak możliwości przechowywania) poza tradycyjnym 4P (cena, dystrybucja, produkt, promocja) używa się również innych 4P: planowanie (ang. planning), pozycjonowanie (ang. positioning), otoczka (ang. packaging), odczucia zmysłowe (ang. perception). Całość, czyli 8P, nazwya się „sportowym marketingiem-mix”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>