Klucz do sukcesu

Marketing szeptany to wszelkie działania marketingowe, których zadaniem jest dotarcie z informacją marketingową do określonego odbiorcy przy pomocy bezpośredniego, „spontanicznego” przekazu ustnego.

W marketingu szeptanym kanałem przekazu informacji jest opowiadanie lub bezpośrednia dyskusja.

Marketing szeptany może być realizowany m.in. poprzez zlecenie pracownikom zakładu kosmetycznego prowadzenia rozmowy o nowej linii kosmetyków dla kobiet podczas wykonywania określonych zabiegów. Innym przykładem marketingu szeptanego jest przekazywanie  nowo wprowadzonych produktów na rynek. Produkty te otrzymuje grupa nieopłaconych „agentów-wolontariuszy”, którzy korzystają z produktu za darmo, ale zobowiązani się do przekazania swojej opinii znajomym. Następnym przykładem marketingu szeptanego jest zatrudnienie aktorów, którzy na przykład podają się za turystów i przekazują treści przekazu marketingowego napotkanym przechodniom. Dokonują w ten sposób nieformalnej prezentacji produktu.

Niektórzy teoretycy marketingu utożsamiają marketing szeptany z pojęciem marketing wirusowy. Jednak o ile celem oraz efektem działań w ramach marketingu szeptanego może być rozprzestrzenianie określonych informacji w sposób właściwy dla marketingu wirusowego, to nie jest to warunkiem koniecznym, ponieważ o szeptanym charakterze działań marketingowych decyduje kanał przekazu marketingowego.

Jedna odpowiedź na „Marketing szeptany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>