Menu

Marketing w Internecie – przyszłość komunikacji usług i produktów

20 listopada, 2019 - Marketing
Marketing w Internecie – przyszłość komunikacji usług i produktów

Zjawisko marketingu internetowego zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Dzięki nowym technologiom powstają kolejne kanały komunikacji, które dają nowe pola do promocji marki w sieci. Czy ten trend nadal będzie się utrzymywał?

Internet to podstawa marketingu

Działania marketingowe w Internecie są dziś jednym z podstaw działań marketingowych w ogóle. Sieć daje nowe możliwości docierania z reklamą do klienta, a wachlarz owych opcji pozwala na stworzenie bardzo ciekawych kampanii.

Jednym z podstawowych kanałów komunikacji marki z konsumentem jest firmowa strona internetowa. To właśnie na niej marka powinna publikować wszystkie najważniejsze informacje jej dotyczące oraz te, które są ważne dla konsumentów. Jeśli odbywa się to w sposób systematyczny, daje to świetną podstawę do innych działań.

Firmowe witryny internetowe

Na firmowej witrynie powinny znajdować się odnośniki do firmowego bloga, który powinien być świetnym polem do publikowania licznych treści związanych z produktami lub usługami danej marki.  Na stronie internetowej marki powinny się też linki to kont jakimi dana marka dysponuje w mediach społecznościowych. Te kanały są bardzo ważne ze względu na komunikację między przedstawicielami marki a jej konsumentami.  To właściwie tutaj nastąpił przełom i zdecydowana zmiana w stosunku do marketingu tradycyjnego. Ta bezpośrednia komunikacja z klientem jest czymś, co pozwala na zaciskanie więzi między obiema stronami. Daje to jeszcze kolejny plus. Opinie wypowiadane przez konsumentów pozwalają marce w bardzo szybki sposób reagować na różne sytuacje i szybko je korygować.

Wpisy internautów

Właśnie różnego rodzaju wpisy zamieszczane przez internautów są kolejnym kanałem komunikacyjnym dla marketingu internetowego. W tym wypadku zwie się on marketingiem szeptanym i polega na publikowaniu pozytywnych opinii na temat marki. Jeszcze lepiej jest, gdy kampania marketingu szeptanego jest wspierana przez działania e-rzecznika, który jest oficjalnym przedstawicielem marki w sieci. Jego działania mogą bezpośrednio wpływać na decyzje konsumentów i sprawiać, że czują się oni traktowani indywidualnie i z szacunkiem.

Z każdym rokiem przybywa nowych możliwości dla marketingu w Internecie. Wykorzystywanie działań influencerów, czyli tzw. influencer marketing i z wiązane z nim blogosfera i wideo marketing to kolejne dowody na to, że przyszłość należy do sieciowego marketingu,  dlatego  że stale się rozwija i daje mnóstwo nowych  możliwości.

[Głosów: 2   Average: 5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *