Klucz do sukcesu

Ocena kanału dystrybucji to opinia dotycząca przydatności danego kanału dystrybucji przy realizacji zadań dys­trybucyjnych firmy. Wyraża się ją w formie ustnej bądź pisemnej.

Ocenę kanału dystrybucji przeprowadza się na podstawie kilku kryteriów:

  • kryteria ekonomiczne – przepustowość kanału„ koszty handlowe, nakłady inwestycyjne związane z jego budową, rentowność itp;
  • kryteria informacyjne – zakres przekazywanych informacji, możliwość promocji;
  • kryteria organizacyjne – poziom wymaganych zapasów, szybkość przepływu płatności, zgodność asortymentową uczestników, wymagania techniczne, image pośredników;
  • możliwość adaptacji do zmian zachodzących na rynku;
  • zakres kontroli nad przepływem produktu, cenami, poziomem usług.

Oceniając kanały alternatywne, stosuje się metody heurystyczne, metodę analizy punktu krytycznego, metody analityczno-punktowe itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>