Klucz do sukcesu

W reklamie radiowej wykorzystuje się radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta.  Ten typ reklamy może mieć bardzo zróżnicowany zasięg. Wynika to z tego, że może ona być nadawana przez stacje międzynarodowe, krajowe, regionalne bądź lokalne. W związku z tym, że radio przez długi czas było, jest i prawdopodobnie nadal będzie popularnym środkiem komunikacji, a audycje radiowe są zazwyczaj adresowane do określonych segmentów rynku (wybranych grup słuchaczy), ułatwia to kierowanie reklamy do odpowiednich odbiorców.

Zaletą radia, w przeciwieństwie np. do telewizji jest fakt, że można go słuchać niemal wszędzie: w samochodzie, w pracy, w podróży, a jednocześnie koszt reklamy radiowej jest dosyć niski w porównaniu z innymi formami reklamy. Reklama radiowa charakteryzuje się także prostotą i łatwością przekazywania określonych haseł. Z drugiej strony wadą takiej reklamy jest krótki czas nadawania i powierzchowność odbioru (część słuchaczy nie koncentruje się na informacjach przekazywanych w radiu).

Początki reklamy radiowej datujemy na lata 20. XX wieku. Jej historia ma swoje początki w USA, kilka lat później pojawiła się również w naszym kraju. 3 maja 1927 r. na antenie rozgłośni poznańskiej (dzisiejsze Radio Merkury) odbyła się pierwsza emisja reklamy radiowej, zaś pionierem światowym jest amerykańska stacja Wind & Earth & Air & Fire, która nadała pierwszą reklamę w 1922 r.

Według danych podanych przez Millward Brown SMG/KRC, obecnie w Polsce radia słucha codziennie 75% obywateli w wieku 15–75 lat. Średni czas słuchania radia w dni robocze wynosi 5 godzin, natomiast w weekendy 4 godziny i 17 minut.

Podstawową formą reklamy radiowej są radiowe spoty reklamowe. Ponadto wykorzystuje się inne formy, takie jak dżingle, rozmowy sponsorowane i konkursy dla słuchaczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>