Menu

Skuteczny product placement?

2 czerwca, 2019 - Marketing
Skuteczny product placement?

Jeśli już zbudujemy upragnioną firmę, to prawdopodobnie poszukamy sposobu aby wyróżnić się na tle konkurencji. Będziemy chcieli dotrzeć z reklamą do konkretnego odbiorcy.
Jest tutaj wiele form marketingu, które możemy wykorzystać, ale pamiętać należy, że w każdym kanale marketingowym możemy spotkać naszą konkurencję. A tego nie chcemy. Jak więc wyróżnić się na tle innych marek?
Z pomocą może nam tutaj przyjść tzw. product placement.

Czym jest product placement?

Jest to technika lokowania produktu w określonych mediach, jednakże jest to technika która nie jest wprost reklamą produktu. Produkt występuje tutaj naturalnie, wkomponowany jest w określony kontekst, np. siedzą 2 osoby w restauracji i piją Coca-Colę. Jedynie Coca-Cola jest tutaj wyraźnie zaznaczonym produktem, prawdopodobnie poza nią nie ma w scenie żadnej innej marki.

 

*Jurassic World (2015)

Dla kogo product placement?

Kluczowe w takiej kampanii jest to, że powinna występować w niej duża marka. Nie jest to więc forma promocji dostępna dla każdej firmy. Jeśli marka będzie mała i słabo rozpoznawalna, wówczas przemknie odbiorcą materiału niezauważona.

Z kolei jeśli marka będzie duża i rozpoznawalna, to kampania niewątpliwie zrealizuje swój główny cel, czyli budowanie i utrzymywanie świadomości wśród odbiorców.

Gdzie występuje najczęściej?

Najczęściej z tą formą promocji mamy do czynienia oglądając ulubione filmy lub seriale. Bezsprzecznie, każdy z nas nie raz widział logo Apple, butelkę Coca-Coli lub paczkę FedExu w ulubionej produkcji, ponieważ występują one bardzo często. Najbardziej zauważalną kampanią product placement był, w moim osobistym odczuciu film z 2000 roku z Tomem Hanksem, Cast Away. Poza światem. Każdy pamięta paczkę FedExu, która przewijała się przez cały film, co więcej można nawet powiedzieć, że była jednym z bohaterów tej produkcji.

*Cast Away. Poza światem (2000)

Dzięki takim filmom, marka buduje sobie niezapomnianą historię, świadomość i wkrada się w serca osób, którym film się podoba. Korzystanie z usługi lub marki obecnej w ulubionym filmie lub serialu jest trendy.

Product placement a YouTube

Z chwilą pojawienia się Internetu, wiele rzeczy na świecie uległo zmianie.
Product placement praktykowany od lat w telewizji, wszedł bardzo szybko do popularnych serwisów z materiałami video, takimi jak YouTube lub Vimeo. Wykształciła się na nich nowa grupa celebrytów – vlogerzy Influencerzy, którzy skupiają na swoich kanałach miliony odbiorców. Marki postanowiły wykorzystać ich popularność i zaczęły lokować swoje produkty w przygotowywanych przez nich programach.

Podsumowując, product placement jest idealną formą budowania świadomości marki. Jednocześnie jest to idealny kanał dotarcia do osób które są w naszej grupie docelowej. Dzięki lokowaniu produktu w materiale filmowym (filmie lub serialu), marka może stać się częścią historii. A tego już nigdy nikt jej nie odbierze.

 

[Głosów: 7   Average: 4.9/5]

3 myśli nt. „Skuteczny product placement?

Magda

Poza światem, świetny film! Jeden z moich ulubionych. Fakt, Fedexu tam tyle, że nie wiadomo czasami czy to reklama czy film. Uważam, że z product placement czasami przesadzają różne firmy. Niedługo nie będzie filmów, tylko reklamy przerywane reklamami. Za dużo komercji w świecie :/

Odpowiedz
ajax

Ja rozumiem, że firmy szukają sposobów, żeby sprzedać swoje produkty, ale mam wrażenie, że jest tego za wiele. Nie wiem czy zauważyliście, że coraz częściej w dialogach w filmach pojawia się Facebook i Instagram? Product placement to nie tylko pokazanie produktu, ale również wymienienie go w rozmowie bohaterów filmu czy serialu.

Odpowiedz
nie bardzo

Nie wiem czy taki skuteczny, skoro mało kto z nas zwraca na niego uwagę jak ogląda film czy serial. Przełożenia na sprzedaż również nie ma zbyt dużego. Musiałbym być idiotą, żeby kupować coś co było na drugim planie serialu który oglądam …

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *