Klucz do sukcesu

W pierwszej połowie lat 90. XX wieku slogan „Miliard w środę, miliard w sobotę” był jednym z najbardziej popularnych sloganów reklamowych w Polsce. Emitowano go do 1998 roku. Mogliśmy go usłyszeć w spotach telewizyjnych obrazujących, jak dzięki Lotto życie „zwykłego człowieka” zmienia się.

Podobnie jak cały filmik reklamowy, slogan opiera się na hiperboli, czyli wyolbrzymieniu korzyści obiecywanej odbiorcom. Korzyść wyrażana jest przez działający na wyobraźnię liczebnik „miliard” (ale warto zwrócić uwagę na to, że slogan ten pojawił się, gdy w Polsce trwała hiperinflacja i będące w obiegu nominały były dosyć wysokie. Po denominacji miliard odpowiadał już stu tysiącom).

Slogan posiada przejrzystą, dwuskładnikową kompozycję. W obu częściach znajduje się zwrot „miliard w…” oraz nazwa dnia tygodnia. Losowania odbywały się w środy i soboty, dlatego też w sloganie znajdują się te dni. Budowa hasła ma na celu podkreślenie powtarzalności oraz regularności korzyści – wygrana w loterii to nie jest coś jednorazowego, każda środa i sobota to okazja, aby wygrać ogromne pieniądze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>