Menu

Snapchat a promocja marki. Czy wykorzystanie snapchata ma potencjał marketingowy?

22 kwietnia, 2019 - Social Media
Snapchat a promocja marki. Czy wykorzystanie snapchata ma potencjał marketingowy?

Nowe technologie nieustannie rozwijają się. Może o tym świadczyć chociażby fakt powstawania nowych portali społecznościowych oraz aplikacji oferujących coraz ciekawsze funkcje. Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony aplikacjom mobilnym i ich potencjale marketingowym. Czy warto wykorzystać je w kampanii reklamowej swojej firmy? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w treści tego artykułu.

Jakie aplikacje mobilne są obecnie najpopularniejsze?

To zależy, o aplikacjach jakiej kategorii rozmawiamy. Mówiąc o aplikacjach społecznościowych, bez wątpienia jest to Facebook, Instagram oraz Snapchat. O ile pierwsza i druga aplikacja jest dostępna w wersji deskopowej, trzecia jest dostępna wyłącznie na urządzenia mobilne Android i iOS.

 

O ile reklamowanie się w dwóch pierwszych aplikacjach jest możliwe za pośrednictwem menadżera reklam należącego do portalu społecznościowego Facebook (za jego pośrednictwem możliwe jest stargetowanie grupy docelowej, do której powinna dotrzeć kampania reklama, doładowanie konta reklamowego czy skonfigurowanie kampanii reklamowej), o tyle Snapchat nie udostępnia reklamodawcom żadnej platformy, przy pomocy której mogliby zareklamować się w aplikacji.

Czy Snapchat ma potencjał marketingowy?

Snapchat, w porównaniu do aplikacji Facebook oraz Instagram jest bardziej anonimowy. Oznacza to, że nie zbiera tylu informacji, które zbierają wymienione wyżej aplikacje i wykorzystują je podczas targetowania kampanii reklamowych. Snapchat nie jest więc aplikacją, na której powinniśmy skupić swoją uwagę, co nie oznacza, że nie powinniśmy nie być na niej obecni. Udowodniono, że Snapchat może świetnie sprawdzić się do budowania świadomości marki.

 

Z jakich aplikacji mobilnych powinniśmy korzystać reklamując swoją firmę?

Najlepiej będzie, gdy będziemy prowadzić działania marketingowe zarówno na Facebook’u, Instagramie, jak i na Snapchacie. Nie od dziś wiadomo, ze marketing jest najskuteczniejszy, gdy prowadzimy go na kilku na kilku płaszczyznach jednocześnie. Nie warto również ograniczać się do samych aplikacji mobilnych. Warto łączyć różne formy promocji, gdyż tylko wtedy można osiągnąć satysfakcjonujące efekty.

 

[Głosów: 5   Average: 5/5]

Jedna myśl nt. „Snapchat a promocja marki. Czy wykorzystanie snapchata ma potencjał marketingowy?

xD

Snap to to jeszcze istnieje? xD
Teraz te tiktoki są w modzie. Może o tym napiszecie? xD

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *