Menu

TikTok – nowy wymiar marketingu?

19 lutego, 2020 - Marketing, Social Media
TikTok – nowy wymiar marketingu?

Możliwość stworzenia kampanii reklamowych w sieci internetowej cieszy się ogromną popularnością. Wykorzystywane są serwisy społecznościowe otwierające przed ludźmi ogromne możliwości oraz aplikacje mobilne cieszące się ogromnym zainteresowaniem wśród osób prywatnych i różnych marek.

Aplikacja mobilna TikTok

Najpopularniejszą obecnie aplikacją jest TikTok. Do września 2017 roku dostępna była pod nazwą musical.ly. Aplikacja powstała we wrześniu 2016 roku. Potencjał tej aplikacji okazał się na tyle duży, że już rok później, we wrześniu 2017 przedsiębiorstwo ByteDance wykupiło musical.ly za 1 miliard dolarów wcielając ją do swojego TikTok wpływając na jeszcze większe zwiększenie jej popularności.

Zdecydowana większość użytkowników to osoby młode, poniżej 18 roku życia. TikTok pozwala na tworzenie krótkich filmików – 15-sekundowych – do dostępnych podkładów muzycznych. Cechą charakterystyczną tej aplikacji jest wpisany w DNA serwisu lip-syncing. Polega to na dopasowaniu mimiki, ruchów ust do wybranej przez siebie ścieżki dźwiękowej. Każdy z nas kocha muzykę (aczkolwiek mamy inne gusta muzyczne), dlatego TikTok stał się tak popularny przyciągając do siebie również znane i lubiane osoby dorosłe. Ponad 500 tysięcy naszych rodaków ma swoje konto w tej aplikacji. Na całym świecie można mówić o prawie 300 milionach aktywnie zalogowanych użytkownikach.

TikTok i firmy

Same liczby są zdecydowanym powodem dla których marka powinna zaistnieć w aplikacji. Swoją reklamę w TikTok można rozpocząć poprzez lokowanie produktu, czyli nawiązanie współpracy z najbardziej popularnymi użytkownikami do których zaliczyć można chociażby Dominika Rupińskiego. Drugim sposobem na zaistnienie marki jest założenie samodzielnego konta i ..nagrywanie komediowych filmików dla innych muserów.

Muserzy i znane marki

Bardziej opłacalne jest nawiązanie współpracy ze znanymi muserami, którzy mogą pochwalić się nawet wielomilionową publicznością niż samodzielne próby nagrywania filmików. Dzięki współpracy z takimi celebrytami możemy być pewni, że już pierwszy, reklamowy film trafi do większej społeczności. Markę poleci znana osoba. Pamiętajmy aby wybierać ludzi kojarzonych z pozytywnym przekazem, którzy nie zaszkodzą marce. Krótkie filmiki nagrywane przez taką osobę są postrzegane jako kreatywny sposób na reklamowanie swojego produktu. Nie zapominajmy, że tacy muserzy mają social media, gdzie również można zadbać o lokowanie produktu.

Pomysł na siebie

Samodzielne prowadzenie takiego konta na TikTok może również okazać się bardzo opłacalne. Nie będziemy musieli opłacać celebryty, przy czym musimy mieć dobry pomysł na siebie. Po pierwsze przydadzą nam się osoby wykazujące się ogromną kreatywnością przy kręceniu filmów. Niekoniecznie musi być to agencja reklamowa. Zawsze może to być pracownik z naszej firmy lub po prostu ktoś wyłoniony na drodze castingu.

Samodzielne nagrywanie filmów nie jest łatwe, dlatego należy zadbać o kilka rzeczy, dzięki czemu te krótkie sekwencje wideo zdobędą ogromną popularność. Po pierwsze: oryginalność. Osoby/marki, które pokażą, że mają unikalny sposób na przekazanie swojej treści reklamowej zdobędą na pewno spore uznanie. Drugi element to światło dzienne lub też odpowiednie oświetlenie sztuczne w miejscu, gdzie film będzie nagrywany. Jednak chyba najważniejszym elementem takich filmów jest merytoryczna treść. Nagrywając film do danego podkładu muzycznego należy zapoznać się z treścią piosenki. Nieznajomość tekstu (w szczególności, jeżeli mówimy o języku obcym) może nam tylko zaszkodzić. Film nie jest kurtki, tekstu nie ma dużo. Warto więc wykonać odpowiednie tłumaczenie aby mieć pewność, że będzie to idealnie dopasowana reklama dla naszych produktów.

 

TikTok jest aplikacją mobilną zdobywającą z roku na rok coraz większą popularność. Warto więc postarać się o współpracę z muserami lub też założyć własne konto tam, jeżeli chcemy pokazać swoje nowoczesne podejście do reklamy oraz chcemy zdobyć szerokie grono odbiorców.

[Głosów: 1   Average: 5/5]

Jedna myśl nt. „TikTok – nowy wymiar marketingu?

DaroS

Nawet prezydent Duda niedawno był na Tik Toku. Fajnie, że ważne w państwie osoby wychodzą do młodych i starają się nadążać za trendami. Według mnie TikTok niedługo będzie bardziej popularny niż Facebook. Era facebooka już dawno minęła

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *