Menu

Czy content marketing sprzedaje?

21 kwietnia, 2019 - Marketing
Czy content marketing sprzedaje?

Marketing internetowy jeszcze do niedawna był niedocenianą formą promocji. Teraz, ulega to zmianie. Może o tym świadczyć chociażby fakt, że z każdym rokiem budżet na reklamę w sieci jest zwiększany. Na reklamę w sieci decyduje się również coraz większa ilość podmiotów, która wcześniej nie była przekonana do tej formy promocji. Czym jest to spowodowane?

Najprawdopodobniej tym, że reklama w sieci jest tania i skuteczna. Dziś, opowiemy o najpopularniejszych formach reklamy internetowej w sieci oraz odpowiemy na pytanie, czy z pomocą content marketingu można generować sprzedaż. Zapraszamy do lektury!

 

Najpopularniejsze formy promocji w sieci

Dziś, sposobów na zareklamowanie swojej firmy w sieci jest od groma. Najpopularniejsze z nich, to:

Jakie formy reklamy internetowej są najskuteczniejsze?

Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie od dziś bowiem wiadomo, że zależnie od branży reklamowej, sprawdzą się inne formy promocji. Zestawmy przykładowo sklep internetowy z ubraniami dla kobiet i… salon pogrzebowy. W przypadku pierwszego biznesu ciekawe efekty może przynieść reklama na Instagramie. Czy ta sama forma promocji sprawdzi się w przypadku drugiego biznesu? Niekoniecznie.

Czy content marketing zwiększa sprzedaż?

Content marketing zazwyczaj ma za zadanie zwiększyć zainteresowanie daną marką, zbudować do niej zaufanie bądź poinformować o aktualnie trwających promocji. Czy content marketing zwiększa więc sprzedaż? Tak, chociaż nie bezpośrednio (sprawi, że część klientów, którzy będą szukać oferowanego przez nas rozwiązania, być może zdecydują się skorzystać z naszych usług).

Click to rate this post!
[Total: 10 Average: 4.7]

Jedna myśl nt. „Czy content marketing sprzedaje?

Michał

Może stricte nie sprzedaje. Według mnie to działa w taki sposób, że czytając jakiś artykuł zdobywamy wiedzę, edukujemy się i nasza świadomość poszczególnych produktów rośnie. Gdy jesteśmy świadomi dokonujemy świadomego zakupu. Nie jest to wtedy zakup emocjonalny czy przypadkowy, a racjonalny i przemyślany.

Komentarze są wyłączone.