Marketing internetowy jeszcze do niedawna był niedocenianą formą promocji. Teraz, ulega to zmianie. Może o tym świadczyć chociażby fakt, że z każdym rokiem budżet na reklamę w sieci jest zwiększany. Na reklamę w sieci decyduje się również coraz większa ilość podmiotów, która wcześniej nie była przekonana do tej formy promocji. Czym jest to spowodowane?
Najprawdopodobniej tym, że reklama w sieci jest tania i skuteczna. Dziś, opowiemy o najpopularniejszych formach reklamy internetowej w sieci oraz odpowiemy na pytanie, czy z pomocą content marketingu można generować sprzedaż. Zapraszamy do lektury!
Najpopularniejsze formy promocji w sieci
Dziś, sposobów na zareklamowanie swojej firmy w sieci jest od groma. Najpopularniejsze z nich, to:
- Reklama w Google ADS – reklama w wyszukiwarce Google oraz na stronach zarejestrowanych partnerów. Rozliczana jest w trybie CPC, co oznacza, że płacimy zawsze wtedy, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę i zostanie przeniesiony na naszą stronę internetową;
- Reklama na portalach społecznościowych – najpopularniejszymi portalami społecznościowymi jest obecnie Facebook, Instagram oraz Twitter. Zdecydowana większość firm decyduje się na założenie na nich profili firmowych. Samo założenie profilu na danym portalu jest darmowe, reklamowanie strony wśród osób potencjalnie zainteresowanych oferowaną przez nas ofertą już nie (w przypadku Facebooka i Instagrama służy do tego menadżer reklam, w którym można doładować konto reklamowe, określić cel promocji i skonfigurować reklamę);
- WoMM – marketing dyskusji. Czy kiedykolwiek mieliście okazję natrafić na forach internetowych na wpisy, w których ktoś subtelnie poleca jakiś produkt bądź usługę. Najprawdopodobniej były to działania marketingu szeptanego, mające na celu zwiększyć zainteresowanie daną firmą bądź poprawić jej reputację. WoMM sam w sobie nie sprzedaje, ale potrafi skutecznie zwiększyć zaufanie do danej firmy, co z czasem ma przełożenie na zyski firmy;
- Content marketing – marketing treści. Czy kiedykolwiek spotkaliście się ze stwierdzeniem, że „CONTENT IS KING”? To prawda – dobrze napisana treść to podstawa każdej, internetowej kampanii reklamowej.
Jakie formy reklamy internetowej są najskuteczniejsze?
Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie od dziś bowiem wiadomo, że zależnie od branży reklamowej, sprawdzą się inne formy promocji. Zestawmy przykładowo sklep internetowy z ubraniami dla kobiet i… salon pogrzebowy. W przypadku pierwszego biznesu ciekawe efekty może przynieść reklama na Instagramie. Czy ta sama forma promocji sprawdzi się w przypadku drugiego biznesu? Niekoniecznie.
Czy content marketing zwiększa sprzedaż?
Content marketing zazwyczaj ma za zadanie zwiększyć zainteresowanie daną marką, zbudować do niej zaufanie bądź poinformować o aktualnie trwających promocji. Czy content marketing zwiększa więc sprzedaż? Tak, chociaż nie bezpośrednio (sprawi, że część klientów, którzy będą szukać oferowanego przez nas rozwiązania, być może zdecydują się skorzystać z naszych usług).
Jedna myśl nt. „Czy content marketing sprzedaje?”
Może stricte nie sprzedaje. Według mnie to działa w taki sposób, że czytając jakiś artykuł zdobywamy wiedzę, edukujemy się i nasza świadomość poszczególnych produktów rośnie. Gdy jesteśmy świadomi dokonujemy świadomego zakupu. Nie jest to wtedy zakup emocjonalny czy przypadkowy, a racjonalny i przemyślany.