Coraz częściej można zauważyć, że na stronach firmowych pojawiają się zakładki o nazwie blog. To popularne rozwiązanie również w branży gastronomicznej. W większości z nich regularnie pojawiają się nowe wpisy. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na takie rozwiązanie na stronie internetowej własnej restauracji, musisz koniecznie pochylić się nad tym tematem. Koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedz się jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga gastronomicznego!
Inbound marketing — co to takiego?
Nawet najlepsze rozwiązania marketingowe z czasem ulegają zmianie. W przeszłości prym wiodły takie formy reklamy jak telewizja, radio czy ulotki. Aktualnie klienci są o wiele bardziej wymagający. W odpowiedzi na ich potrzeby powstał inbound marketing, w języku polskim nazywany „aktywnym marketingiem przychodzącym”. Polega on na przyciąganiu klienta wartościowymi treściami publikowanymi głównie w sieci, czyli dokładnie tam, gdzie aktualnie większość odbiorców spędza czas i poszukuje informacji. Ta forma marketingu zakłada, że to konsument sam powinien trafić na materiały udostępniane przez markę. Innymi słowy, firma publikując treści, odpowiada na określone pytania i problemy użytkowników, budując w ten sposób z nim relację i lojalność. Jednocześnie subtelnie informuje potencjalnego klienta o swojej ofercie. I właśnie tutaj ukrywa się ogromna potęga bloga firmowego!
Jakie korzyści daje prowadzenia firmowego bloga?
Jest to forma reklamy, która daje wiele nowych możliwości. Przede wszystkim aktualnie to Internet rządzi światem. Wielu klientów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie znalezionych w sieci informacji dotyczących danej marki, produktu czy usługi. Blog pozwala nam w subtelny i przemyślany sposób dotrzeć do potencjalnego klienta i przedstawić mu wartości, jakimi kieruje się firma oraz korzyści, jakie daje zakup jej produktów. Dodatkowo pozwala to na zwiększenie potencjału SEO strony internetowej, ponieważ wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe.
Co więcej, wyszukiwarka Google priorytetyzuje tak zwany „świeży” content, co oznacza tylko tyle, że lepiej postrzega strony, na których treści są regularnie aktualizowane. Blog firmowy pozwala również na wykreowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie, co przekłada się na wzrost zaufania klientów do marki. Warto pamiętać także o tym, że pod wpisami blogowymi użytkownicy mogą dzielić się swoimi przemyśleniami i uwagami na temat firmy. Dzięki temu mamy możliwość szybciej i lepiej reagować na potrzeby klientów i ewentualne niedociągnięcia w naszej ofercie.
Jak dobrze prowadzić bloga dla restauracji?
Samo założenie bloga to oczywiście za mało. Warto się do tego odpowiednio przygotować i tak jak w przypadku wszystkich innych działań marketingowych opracować odpowiednią strategię. Bardzo pomocne będzie przygotowanie listy tematów, które mogą być w przyszłości wykorzystane do wpisów. Optymalną ilością jest około 5-10 tekstów, które w następnej kolejności mają pojawić się na stronie. Wpłynie to nie tylko na jakość tekstów, ale również na ich regularną publikację, co jest niezwykle istotne. Najlepszym sposobem jest wyznaczenie konkretnych dni tygodnia, w które artykułu mają być publikowane. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się kolejnych informacji i będą wyczekiwać kolejnych nowinek.
Jakie wpisy zamieszczać na blogu, gdy prowadzi się restaurację?
Bez względu na to, w jakiej branży działamy, najważniejsze jest to, by publikowane treści wniosły jakieś wartości dla odbiorców. Zastanawiając się nad tematyką artykułów, najlepiej jest przeanalizować, czego potencjalni goście mogą szukać w Internecie. Odpowiedzi, na jakie pytania mogą być przez nich poszukiwane? Warto pochylić się w kierunku pisania poradników czy publikowania przepisów na oryginalne dania związanie z tematyką prowadzonego lokalu.