Jeszcze kilkanaście lat temu na własną stronę internetową mogły pozwolić sobie duże firmy dysponujące ogromnym budżetem. Dziś, wygląda to zupełnie inaczej. Na stronę internetową może sobie pozwolić każdy z nas – zarówno osoba prywatna jak i firma. Temat, który dziś poruszę, nie tyle dotyczy stron internetowych, co blogów. Odpowiemy sobie na pytanie, czy warto prowadzić blog i czy prowadząc go, można liczyć na jakieś zyski. Zapraszamy do lektury!
Czy blog internetowy może być częścią strategii marketingu internetowego?
Chodząc po stronach firmowych, często zauważamy, że strony te są wzbogacane o blogi. Ma to podwójne znaczenie. Taki blog może być świetnym źródłem wiedzy dla klientów firmy, jak i pomaga w pozycjonowaniu strony internetowej firmy w wyszukiwarce Google.
Może to przynieść fenomenalne efekty, zwłaszcza, jeśli treść będzie odpowiednio nasycona frazami, na jakie strona internetowa jest pozycjonowana. Czy blog internetowy może być więc częścią strategii marketingu internetowego? Odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Prowadzenie bloga firmy lub marki jest pożądanym elementem promocji marki w Internecie.
Dlaczego warto prowadzić bloga?
Na prowadzenie bloga decydują się nie tylko przedsiębiorstwa, ale również osoby prywatne. Prowadząc systematyczne bloga możemy wykreować markę osobistą oraz wizerunek eksperta. Nie brakuje blogerów, którzy dzięki temu, że zdobyli grono wiernych odbiorców, stali się osobami publicznymi – wiele z nich zarabia na swojej działalności i to nie tylko poprzez publikację płatnych artykułów sponsorowanych, ale również poprzez prowadzenie szkoleń. Część z nich zarabia również na produktach własnych – wydają książki, czy sprzedają ubrania własnego autorstwa.
Morał z tego jest bardzo prosty. Jeśli mamy swój blog, zbudowaną wokół niego wierną społeczność, to możemy wykorzystać tego bloga w innych swoich planach i przedsięwzięciach. Zaczynając od prowadzenia bloga zyskujemy idealne narzędzie, początkowo promocji własnej osoby, a następnie naszej marki którą stworzymy.
Ile można zarobić na prowadzeniu bloga?
Zarobki, jakie możemy osiągnąć z własnego bloga często są uzależnione od jego rozpoznawalności, jak i liczby odwiedzin oraz działalności na portalach społecznościowych. Jest to dla nas niezwykle istotne. Nie możemy ograniczać się wyłącznie do własnego bloga. Musimy być również aktywni na portalach społecznościowych. Szczególnie na Instagramie (umożliwia publikację estetycznie wykonanych fotografii), Facebook’u (jest świetnym sposobem na to, aby kontaktować się ze swoimi fanami) oraz na Twitterze (portal umożliwiający prowadzenie mikrobloga).
Posiadanie swojego bloga i jego promocja to rzecz, która wymaga czasu, zaangażowania i pomysłu. Nie możemy tutaj ograniczać się tylko do komunikacji go w 1 kanale marketingowym. Co więcej, można powiedzieć że dla swojego bloga powinniśmy opracować strategię promocji, taką samą jak agencja marketingowa opracowuje dla swoich klientów.
Jak promować swojego bloga?
Na początku, tak jak każdy, początkujący bloger, zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób zareklamować swojego bloga. Początkowo nie powinniśmy prowadzić zbyt intensywnych działań promocyjnych. I między innymi dlatego swoje działania powinniśmy rozpocząć od aktywnego komentowania wpisów innych blogerów. Musimy przy tym zadbać, aby komentarze które publikujemy były rzeczowe i odnosiły się do komentowanych treści. Komentarze spamerskie, nic nie wnoszące na pewno nie będą mile widziane.
Jak więc widać, prowadzenie bloga bez wątpienia posiada potencjał marketingowy. Z pomocą bloga możemy nie tylko zbudować wizerunek eksperta, ale również zwiększamy zaufanie do swojej firmy, na czym powinno zależeć każdemu przedsiębiorcy. W końcu im większym zaufaniem cieszy się nasza firma, tym na większe zyski może liczyć.
3 myśli nt. „Czy warto prowadzić bloga?”
Dzięki blogowi, takiemu dobrze prowadzonemu można zaistnieć w Internecie i stać się celebrytą. Mam znajomego, który jak zaczynał to nikt nie wierzył, a teraz wychodzi na tym lepiej niż nie jeden z nas. Dostaje sporo zapytań od marek, żeby coś zareklamować u siebie. I całkiem dobre pieniądze mu oferują.
Każda forma aktywności w Internecie jest dobra. Nie ma obecnie chyba bardziej rozwijającego się medium niż Internet. Ten rozwój sprawia, że jeśli ktoś chce zajmować się marketingiem lub zacząć zarabiać w Internecie, to właśnie blog może być pierwszym krokiem w tę stronę.
W czasach, gdy cały świat marketingu mówi głównie o contencie, to blog jest idealnym narzędziem żeby zaistnieć w Sieci. Wprawdzie sama nie czytam blogów, ba. Omijam je szerokim łukiem, bo uważam że są skażone komercją. Jeśli jednak ktoś chce zacząć zarabiać na tych całych marketingach, to to dobry kierunek. W sumie zerowym kosztem można zrobić coś fajnego i zacząć sprzedawać powierzchnie reklamowe 🙂