Ten związek musi być zgodny, szczęśliwy i trwały, więc w skrócie po prostu doskonały. Bo tylko w przypadku, kiedy świetnie się dopasujecie, Wasza współpraca będzie przynosiła efekty. Jak, więc wybrać idealną agencję marketingową, która sprosta naszym oczekiwaniom? Jak ocenić kandydatury, a na etapie podjęcia współpracy efektywność działań? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi!
Powiedzcie sobie tak!
Przed podjęciem współpracy musimy pamiętać o tym, żeby dokładnie poznać ofertę naszej agencji oraz sprecyzować oczekiwania i potrzeby, które mamy wobec naszego zleceniobiorcy. Świetnym sposobem na poznanie możliwości danej firmy jest dokładne poznanie jej portfolio oraz klientów, którzy aktualnie z nią współpracują. To może być przydatna wskazówka. Nie bez znaczenia pozostaje też długość istnienia na rynku, jednak nie zawsze debiutująca oznacza zła.
Niech iskrzy
Po przeanalizowaniu racjonalnych aspektów potencjalnej współpracy, warto zwrócić też uwagę na pozarozumowe czynniki, takie które w miłości nazywa się chemią. Jeśli podczas wstępnych rozmów będzie między Wami flow i będziecie rozumieć się niemal bez słów, dzielić pomysłu i rozumieć wzajemne koncepcje – to znaczy, że jesteście sobie przeznaczeni. Jak w każdym dobrym związku nie bez znaczenia pozostaje też aspekt zaangażowania obu stron. Dlatego, jeśli chcecie, żeby praca była efektywna nie traktujcie agencji, jako dostawy usług, a biznesowego partnera. Wówczas agencja marketingowa, którą wybierzecie będzie mogła wykonywać zadania dużo efektywniej, a ocena jej pracy będzie bardziej rzetelna i obiektywna.
Wróż z liczb
Liczby w marketingu są dogrywają niemałą rolę, dlatego analizując skuteczność pracy wybranej przez Was agencji, nie zapominajcie o tym by analizować efektywność sprzedaży. Nie znaczy to, jednak że każda inicjatywa marketingowa będzie miała natychmiastowe przełożenie na wyniki. Niektóre projekty zaczynają rotować w dłużej perspektywę, a inne są podejmowane w zupełnie różnych celach niż wzmocnienie konwersji. Jak oceniać agencję marketingową? W oparciu o pierwotne założenia danej kampanii jej cele, budżet oraz efekty, które chcieliśmy osiągnąć. Zupełnie inaczej będziemy analizować inicjatywę, której celem była realizacja zadań z zakresu CSR, a inaczej akcję promocyjną mającą zwiększyć ilość zakupów na naszej stronie.