Zastanawialiście się kiedyś jak przeprowadzić kampanię marketingową na LinkedIn? Czym w ogóle jest ten portal?
LinkedIn to największy portal społecznościowy dla przedstawicieli branży B2B na świecie. Na tą chwilę rejestracji na nim dokonało 400 000 000 użytkowników. Natomiast szacuje się, że liczba osób w Polsce, która dokonała na nim rejestracji wynosi aż 1 500 000. Robi wrażenie, prawda?
Jakie warunki musimy spełnić, aby móc przeprowadzić kampanię na LinkedIn?
Chcąc przeprowadzić kampanię reklamową na LinkedIn, należy posiadać na LinkedIn zarejestrowany profil zarówno osobisty, jak i biznesowy. Konta te należy ze sobą połączyć. Konieczne jest również powiązanie konta z kartą kredytową, z której pobierane będą środki za przeprowadzoną kampanię reklamową.
Jakie formaty reklam są dostępna na LinkedIn?
Obecnie, na LinkedIn można wyróżnić cztery formaty reklamowe:
- Graficzne – treści sponsorowane publikowane na strumieniu informacji. Ukazują się nie tylko użytkownikom korzystającym z wersji deskopowej, jak ma to miejsce w przypadku reklam tekstowych, ale również na urządzeniach przenośnych. Celem tej formy reklamy jest zarówno zachęcenia użytkownika do odwiedzenia naszej strony internetowej, jak i zaobserwowania naszego profilu, pozyskanie wyświetleń filmu bądź danych osobowych użytkownika, który zdecyduje się kliknąć w naszą reklamę;
- Dynamiczne – reklamy dynamiczne wyświetlają się wyłącznie tym osobom, które ściśle wpisują się w pożądaną przez nas grupę docelową. Celem tej formy reklamy jest wyświetlenie oferty pracy, skierowanie użytkowników na zewnętrzną stronę internetową. Można nią również pozyskać większą ilość użytkowników obserwujących daną stronę na LinkedIn;
- Tekstowe – mogą je zobaczyć wyłącznie użytkownicy przeglądający portal na komputerach. Znajdują się na górze stron bądź w prawej kolumnie. Korzystając z tego formatu reklamowego, poza krótkiego tekstu można dodać obrazek o niewielkich rozmiarach. Celem tej reklamy jest skierowanie użytkowników na reklamowaną stronę internetową bądź landing page;
- w Wiadomościach – trafiają do skrzynek odbiorczych użytkowników. Treść można personalizować. Za pomocą tej formy reklamy można zarówno kierować użytkowników na zewnętrzne strony internetowe bądź pozyskiwać dane za pośrednictwem formularzy LinkedIn. Z uwagi na to, że wspomniane wiadomości wysyłane są z konta prywatnego, dobrze byłoby, gdyby wspomniana osoba miała wypracowaną pozycję w branży. Przed otrzymaniem takiej wiadomości musimy jednak zaakceptować znajomość z osobą, z konta której wiadomość otrzymamy.
Wyżej opisane formy reklamy są dostępne dla wszystkich użytkowników. Jeśli jednakże jesteśmy właścicielami dużej firmy i chcemy przeznaczyć na reklamę w LinkedIn większy budżet, dostaniemy dostęp do innych form reklamy, znacznie różniących się od tych wyżej opisanych.
Jedna myśl nt. „Kampania marketingowa na LinkedIn – jak ją przeprowadzić?”
Ogólnie to mało spotykamy ofert na prowadzenie LinkedIna. Jak się trafiają, to klienci rezygnują po kilku miesiącach nie widząc efektów. Linkedin już stał się typową społecznościówką gdzie każdy chce tylko sprzedać swój produkt. Tam już nie ma poważnych ofert pracy, skuteczność działań również mizerna.