Reklama w sieci – do niedawna niedoceniania, dziś bije rekordy popularności. Czemu ją zawdzięcza? Najprawdopodobniej temu, że w sieci można znaleźć przedstawicieli różnych grup społecznych, o różnych zainteresowaniach, z całego świata. Jednym z portali, który wszystkich tych ludzi łączy jest Facebook, uznawany za najpopularniejszy portal społecznościowy. Niedawno, zarejestrował się na nim miliardowy użytkownik, co oznacza, że swój profil na Facebook’u posiada 1/7 populacji. To całkiem niezły wynik, prawda?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię na Facebook’u, nie istniejesz. I rzeczywiście, coś w tym jest. Ten portal społecznościowy umożliwia bowiem prowadzenie zarówno profili prywatnych, jak i firmowych. Jeszcze do niedawna, informacje publikowane na fanpage były widoczne dla wszystkich osób, które zdecydowały się polubić daną stronę. Teraz, zasięgi postów publikowanych na fanpage są ucinane. Facebook, chce w ten sposób zachęcić osoby aktywnie prowadzących fanpage do korzystania z płatnych form promocji.
Reklama na Facebook’u – czy warto się na nią zdecydować?
Z uwagi na to, że Facebook jest portalem społecznościowym zrzeszającym aż miliard ludzi, bez wątpienia warto rozpocząć na nim promocję. Żeby rozpocząć płatną promocję, na samym początku trzeba dokonać doładowania konta za pośrednictwem menadżera reklam.
Warto byłoby również poznać jego funkcje. Menadżer reklam jest miejscem, w którym możemy dokonać wyboru grupy docelowej, której ma się wyświetlić nasza reklama oraz skonfigurować całą kampanię reklamową, wraz z określeniem budżetu, który chcemy na nią przeznaczyć, czy określeniem jej celu.
Interfejs menadżera reklam jest niezwykle intuicyjny. Nim skonfigurujemy pierwszą kampanię reklamową, warto byłoby wziąć udział w kursie, który wyjaśniłby jego poszczególne funkcje oraz pomógł wykonać kampanię spełniającą wyznaczone przez nas cele. Niektóre kursy są dostępne za darmo, a za część trzeba zapłacić 9spory wybór wspomnianych kursów oferuje platforma szkoleniowa Udemy).
Jakie są zalety płatnej reklamy na Facebook’u?
Największą zaletą reklamy na Facebook’u jest bez wątpienia fakt, że jest zdecydowanie tańsza niż reklama w Google ADS. Ceny za kliknięcie w reklamę są zdecydowanie niższe, a zaangażowanie użytkowników o wiele większe.
Jak skonfigurować kampanię reklamową na Facebook’u?
Chcąc skonfigurować kampanię reklamową na Facebook’u, na początku trzeba określić grupę docelową, do której wspomniana reklama jest skierowana. Im dokładniej ją dobierzemy, tym cena za kliknięcie w reklamę bądź za wykonanie akcji będzie tańsze. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie skonfigurować wspomnianej kampanii, możemy powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie. Na rynku nie brakuje agencji marketingowych, które w zamian za niewielką prowizję są w stanie skonfigurować kampanię i trzymać nad nią pieczę (kampanię trzeba bowiem nadzorować i nieustannie wprowadzać w niej zmiany mające na celu jej jak najlepszą optymalizację).
Jedna myśl nt. „Kampanie reklamowe na facebooku, czy płatna promocja ma sens?”
W tym momencie tylko płatna promocja ma sens. Fejs tak tnie zasięgi, że bez wkładania dodatkowych pieniędzy nic się nie zwojuje. Szok!