Menu

Marketing szeptany marketingowi szeptanemu nierówny

2 maja, 2020 - Marketing szeptany
Marketing szeptany marketingowi szeptanemu nierówny

Marketing szeptany zwany również buzz marketingiem czy marketingiem rekomendacji, czyli taki, który polega na wywieraniu pozytywnego wrażenia o produkcie, usłudze, ocieplaniu wizerunku danej marki w Internecie. Dokonuje się tego poprzez zatrudnienie szeregu ludzi, którzy mają za zadanie znaleźć miejsca, w których dyskutuje się na interesujący nas temat i kierują dyskusję na wybrane przez nas tory.

Marketing tego rodzaju jest coraz bardziej popularny, ponieważ jego skuteczność jest większa niż tradycyjnej reklamy. W tej formie marketingowej jedni użytkownicy polecają produkty innym, ci z kolei następnym. Ma to bardzo dużą moc i dobre dotarcie. Jeżeli ktoś szuka opinii o danym produkcie, ma większe szanse na dotarcie na kreowane przez nas komentarze.

Marketing szeptany cieszy się jednak w niektórych kręgach złą sławą, złośliwi nazywają go „szemrany”. Nie wszystkim podoba się, że wizerunek marki w Internecie kreują zatrudnione osoby, pisząc zlecone opinie na temat towarów i usług. I może częściowo mają rację, dlatego przyjrzyjmy się, czym różnią się różne działania marketingowców w zakresie marketingu szeptanego.

Jak działają obecnie szeptacze?

Internauci dużo chętniej kupują produkty, które są rekomendowane przez innych użytkowników. Szeptacze umieszczają więc opinie w porównywarkach produktów i serwisach opiniotwórczych. Ich polem działania są również internetowe fora branżowe. Opinie takie trafiają również do tych podejrzliwych, którzy nie wierzą reklamom i dlatego mają dużo większe szanse na powodzenie.
Osoby zajmujące się marketingiem szeptanym starają się zdobyć zaufanie użytkowników Internetu. Ważne, żeby mieć założone konto na forach lub w mediach społecznościowych, które nie jest nowe, ma wielu znajomych. Należy uwiarygodnić takie konto zdjęciami, wpisami, uczestnictwem w wydarzeniach.

Jest też drugi sposób na marketing szeptany – można go prowadzić bardziej otwarcie. Ci, którzy mają etyczny problem z płatnymi opiniami – tak właśnie robią. Można współpracować z osobami, które zgodzą się na zostanie testerem produktu, otrzymają próbki produktu i wyrażą o nim opinię w sieci. Bardzo wiele firm zatrudnia ambasadora marki, który w Internecie przedstawia się jako przedstawiciel i odpowiada na pytania o szczegóły oferty. Takie działania również mają sporą skuteczność.

Dlaczego marketing szeptany jest tak różny?

Ponieważ jest on bardzo tajemniczym marketingiem. Każda agencja opracowuje sobie swoje metody, którymi nie dzieli się z innymi. Zasady ogólne są podobne, ale to od szczegółów zależy powodzenie przedsięwzięcia. Osoby zatrudnione do kreowania opinii powinny być subtelne, dobrze przeszklone i dużo wiedzieć o produkcie. Taki szeptacz ma sporą swobodę i każdy wypracowuje sobie własny styl.

Z góry narzucone jest, czy marketing szeptany będzie prowadzony jawnie, czy nie. Jednakże jego styl, sposób przenikania do Internetu, czy sposób komunikowania się z użytkownikami zawsze jest inny.
Zawsze staramy się, żeby działania wyglądały naturalnie. Chcemy, żeby były to opinie użytkowników po przetestowaniu produktu. To nie musi być bezmyślne chwalenie. Można rzetelnie poinformować o atutach i wadach produktu, można opisać, w jaki sposób należy go użytkować, podać różne odczucia, które przecież zawsze są indywidualne.

Dobrym sposobem na marketing w sieci jest pójście w stronę testerów – przekazać produkt do testowania grupie docelowej i poprosić ich o opinie w mediach społecznościowych. Nikt tutaj nie będzie miał dylematów moralnych, opinie będą szczere. Odbiór takich poleceń jest bardzo pozytywny, a co za tym idzie, rozchodzi się wiralowo – jedni polecają następnym. Takie polecenia są najbardziej wartościowe i z punktu widzenia reklamodawcy i użytkownika.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Jedna myśl nt. „Marketing szeptany marketingowi szeptanemu nierówny

Oxi

Marketing szeptany, to super sprawa. Najważniejsze, żeby realizować takie działania w sposób przemyślany, systematyczny i w oparciu o konkretną strategię. Przy wyborze agencji marketingowej, która przeprowadzi dla nas takie działania również powinniśmy zwrócić uwagę na jej kompetencje. No i najważniejsze – unikać sytuacji, że wybierzemy agencję kierując się ceną. Nie raz spotykam ogłoszenia, że marketing szeptany – 1 wpis = 1 złoty. Współczuję firmom, które zdecydowały się na obsługę przez takich „specjalistów”.

Komentarze są wyłączone.