Prowadzony oficjalnie lub niejawnie, z mniejszą lub większą intensywnością. Marketing szeptany na forach internetowych to znany sposób na promocję produktów, który wzbudza kontrowersje i nakłania do pytań o uczciwość danych rekomendacji. Czy marketing szeptany na forach internetowych ma wzbudzać skrajne emocje? Absolutnie nie! Chodzi przede wszystkim o wywołanie dyskusji wokół marki i zainteresowanie innych na tyle, by zechcieli kupić polecany produkt lub skorzystać z usługi.
Skuteczność marketingu szeptanego
Marketing szeptany marketingowi szeptanemu nierówny i to jest fakt, jednak statystyki mówią same za siebie. Niemal połowa internautów deklaruje, że dokonuje zakupu w Internecie na skutek rekomendacji innych osób. To wskazuje na siłę, jaką ma marketing szeptany na forach internetowych, który z pewnością można uznać za działanie oparte na wysokim zaangażowaniu grupy docelowej. Efektów marketingu szeptanego nie zobaczymy od razu, a przynajmniej nie zawsze tak jest. Tak naprawdę są to działania, które przynoszą długofalowe efekty.
Ile to znamy historii, w których ktoś po latach od publikacji wpisu na forum internetowym znalazł odpowiedź na nurtujące pytanie oraz dokonał zakupu rekomendowanego wówczas produktu. Dzięki działaniom, które obejmuje marketing szeptany na forach internetowych, można stopniowo, małymi kroczkami budować wiarygodność marki oraz pozytywny wizerunek – nieocenione aspekty w działaniach marketingowych!
Marketing szeptany na forach internetowych – jak przebiega?
Marketing szeptany na forach internetowych zaczyna się ok określenia grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Pragnąc reklamować krem na stłuczenia, chcemy dotrzeć do osób uprawiających sporty lub rodziców małych dzieci, które często ulegają otarciom, skaleczeniom czy właśnie stłuczeniom. Marketing szeptany na forach internetowych należy zatem zacząć od sprecyzowania grupy odbiorców, a następnie znalezienia takiej platformy, która będzie zrzeszała osoby potencjalnie zainteresowane danym tematem.
Później warto zaplanować częstotliwość publikacji oraz tematykę w ten sposób, by nie wzbudzało to podejrzeń, jeśli prowadzimy niejawny marketing szeptany na forach internetowych. Ostatni krok na drodze do uzyskania pierwszych efektów kampanii jest jej jak najlepsze przeprowadzenie. Warto dodać, że konto, z którego publikowane są treści, powinno posiadać jakąś przeszłość – nie może wyglądać na tak zwane „fake konto”. Takie rekomendacje, nawet jeśli niebywale przychylne, nie wzbudzą zainteresowania, a przede wszystkim zaufania odbiorców.
Błędy w marketingu szeptanym, których należy unikać!
Marketing szeptany na forach internetowych tylko z pozoru jest prosty i łatwy w realizacji. Do częstych błędów zalicza się brak znajomości promowanego produktu lub tematu, którego dotyczy. Odbiorca szybko wyczuje, że nie rozmawia z osobą prawdziwie zaangażowaną. Kolejnym zauważalnym błędem jest popełnianie błędów, pisanie postów bez względu na poprawność językową. Błędy ortograficzne raczej zniechęcają, niż wzbudzają zaufanie!