Gdy zdecydujemy się pracować na własny rachunek, musimy samodzielnie pozyskać klientów i zadbać o to, aby z nami pozostali. Na początku trzeba w to włożyć najwięcej pracy. Trzeba bowiem przygotować ofertę, zrobić rozeznanie i sprawdzić, w jakiej cenie oferowane przez nas usługi są oferowane przez konkurencję. Gdy już pozyskamy pierwszego klienta, nie powinniśmy mieć problemu z pozyskaniem kolejnych. Jak zdobyć klientów i jak o nich dbać? Na te i inne pytania odpowiemy w treści tego artykułu.
Mam firmę – co dalej?
Założenie firmy jest najprostsze. Kolejnym krokiem jest pozyskanie klientów. Trzeba się zareklamować i zadbać o promocję marki w internecie- sprawić, aby o nas usłyszeli. Obecnie, prym wiedzie reklama internetowa. Zainwestujmy w domenę internetową oraz serwer i postawmy stronę internetową, na której moglibyśmy zaprezentować swoją ofertę. Jeśli nie mamy pojęcia o webmasteringu, zlećmy to zadanie profesjonalnej firmie, a będziemy mogli mieć pewność, że nasza strona internetowa będzie się prezentować nienagannie. Profesjonalna firma na pewno zadba również o responsywność strony. Dzięki temu będzie się ona poprawnie wyświetlać na wszystkich urządzeniach – zarówno na komputerach, jak i tabletach, czy telefonach komórkowych. Zadbajmy również o odpowiednią identyfikację wizualną (nasza firma powinna posiadać zapadający w pamięć logotyp oraz teczki, wizytówki oraz foldery reklamowe).
Mam już stronę internetową – co jeszcze powinienem zrobić?
Gdy już dysponujemy stroną internetową, powinniśmy sprawić, aby dowiedziało się o niej jak najwięcej osób. Zacznijmy ją pozycjonować – dzięki temu znajdą trafią na nią nasi potencjalni klienci. Z uwagi na to, że pozycjonowanie w wyszukiwarce Google jest niezwykle czasochłonne i nigdy nie można przewidzieć jego wyniku, warto zdecydować się również na kampanię reklamową w Google ADS oraz w Facebook ADS. Niezwykle istotna jest również obecność na portalach społecznościowych – szczególnie na Facebook’u, Instagramie oraz Twitterze. Odpowiednio prowadzone działania na tych portalach potrafią skutecznie zwiększyć liczbę klientów, generując wyższe zyski firmy.
Zadbaj również o wizerunek eksperta!
Żeby klienci chętnie korzystali z naszych usług, powinniśmy być przez nich postrzegani jako eksperci w swojej dziedzinie. To wymaga czasu. Załóż bloga internetowego i udzielaj na nim bezpłatnych porad oraz rozwiązuj problemy swoich klientów. Takie działania sprawią, że Twoja firma nie będzie postrzegana wyłącznie jako podmiot liczący na zysk.
Jak widać, samodzielna promocja firmy w internecie nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać, chociaż bez wątpienia jest to zadanie czasochłonne. Łącząc różne formy promocji, dywersyfikując je, nie powinniśmy mieć problemu z efektywnym pozyskiwaniem nowych klientów. Jeśli nie chcemy zajmować się reklamą swojej firmy samodzielnie, możemy to zadanie powierzyć profesjonalistom – z pomocą przychodzą duże domy mediowe, jak i niewielkie agencje marketingowe oraz freelancerzy.
2 myśli nt. „Od czego zacząć promocję marki?”
Wiele firm to nie zaczyna od niczego i potem się dziwią, że sprzedaży nie ma, że nikt nie zna ich firmy, a że to konkurencja wygląda lepiej …ano właśnie. WYGLĄDA! Bo trzeba dobrze wyglądać, w ogóle wyglądać, tylko żeby być widocznym, trzeba zainwestować. A inwestycja boli i to mankament polskich przedsiębiorców. Tych którzy inwestują można policzyć na palcach 1 ręki. Większość to firmy pokroju „co wpadnie, to trzeba wyciągnąć” i nie ma środków na inwestycje. Przykre, ale prawdziwe.
Bez promocji nic nie pójdzie. Każdą firmę trzeba promować, osoby, które nie zdają sobie z tego sprawy są bardzo krótkowzroczne. A od strony marketingowej to różnie. Każda branża ma swoją specyfikę. U mnie najlepiej sprawdzają się ulotki, ale prowadzę lokalny biznes i taka forma dotarcia jest idealna.