Menu

Pinterest czy Instagram, co wybrać do promocji marki?

23 stycznia, 2020 - Social Media
Pinterest czy Instagram, co wybrać do promocji marki?

Żyjemy w czasach, gdy obraz staje się ważniejszy od tekstu. Serwisy, które służą do dzielenia się treściami graficznymi zdobywają coraz większą popularność. Dzięki temu serwisy te stały się narzędziem, które wykorzystują marketingowcy do promocji. Spróbujmy prześledzić ich przydatność w tej kwestii na przykładach serwisów: Pinterest i Instagram.

Czym jest Pinterest?

Pinterest jest serwisem społecznościowym, przeznaczonym do przeglądania i kolekcjonowania materiałów wizualnych. Już sama nazwa (angielskie słowa pin – przypinać i inerest – zainteresowania) pokazuje pomysł na funkcjonowanie serwisu. Użytkownicy używają pinów, umieszczając poszczególne treści na swoich tablicach. Pinterest powstał w 2010 roku, a trzy lata później powstała jego wersja polskojęzyczna.

Czym jest Instagram?

Instagram jest serwisem społecznościowym, umożliwiającym hosting zdjęć. Powstał także w 2010 roku, jednak w odróżnieniu od Pintersta jest używany głównie na urządzeniach mobilnych, np. smartfonach. Główną treścią, na której skupia się serwis są zdjęcia. Platforma rozwija się w dużym tempie i w 2018 roku miała już ponad 1 miliard użytkowników na świecie, z czego prawie 7 milionów w Polsce.

Podobieństwa i różnice

Oba serwisy, pomimo pozornego podobieństwa, różnią się od siebie. Podobieństwo to przede wszystkim skupienie się na treściach graficznych. Dlatego też oba serwisy są najczęściej wykorzystywane w promocji branż, gdzie wygląd ma znaczenie. Przykładami mogą tu być branże: odzieżowa, meblarska czy turystyczna. Jednak tutaj podobieństwa się kończą. Instagram skupia się na emocjach i dniu codziennym, pokazywanych na zdjęciach. Z kolei Pinterest, używany bardziej na komputerach, niż smartfonach, zachęca użytkowników do pobierania plików graficznych i „repinowania” ich, czyli umieszczania na swoich tablicach.

Który z serwisów wybrać do promocji?

Wszystko zależy, jaką markę chcemy promować. W Polsce Instagram jest znacznie popularniejszy. Trzeba jednak dodać, że większość z jego użytkowników, to ludzie młodzi, przeważnie do 30 roku życia. Dlatego wszystkie promocje prowadzone na Instagramie powinny być najskuteczniejsze, gdy będą adresowane do nich. Tymczasem Pinterest pomaga w generowaniu ruchu na stronach marki. Jego użytkownicy, nieco starsi niż ci na Instagramie, kupują online dużo więcej produktów, w czym pomaga im Pinterest. W serwisie istnieje, bowiem możliwość bezpośredniego linkowania konkretnych produktów.

Wnioskując, wykorzystanie któregoś z serwisów jest uwarunkowane różnymi czynnikami. Dla każdej marki może być bardziej przydatny jeden, bądź drugi. Czasem też warto wykorzystać oba serwisy do jej promocji.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]