Kto by pomyślał, że social media, które kiedyś służyły głównie do rozrywki i kontaktu ze znajomymi, dziś staną się potężnym narzędziem marketingowym. Facebook, Instagram, TikTok – to tylko przykłady serwisów, które gromadzą ogromne społeczności. Reklama na Facebooku może służyć dotarciu z konkretnym produktem do osób, które go obecnie potrzebują. Poza tym, oprócz efektów, jakimi niewątpliwie są wyniki sprzedażowe, reklama na Facebooku oferuje znacznie więcej. Co właściwie? W odróżnieniu od reklam tradycyjnych, pozwala na bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem oraz daje możliwość budowania relacji z nim.
Reklama na Facebooku – o czym pamiętać przed rozpoczęciem działań?
Zanim zdecydujemy się na działania, do których realizacji niezbędna jest reklama na Facebooku, pamiętajmy o kilku ważnych aspektach. Po pierwsze – o budżecie. Jeśli decydujemy się na reklamę na Facebooku, można od razu założyć, że będzie ona płatna. By odpowiednio ją skonfigurować i dobrać sposób komunikacji, trzeba określić budżet. Dużo zależy od tego, ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na promocję. Wielkim plusem, jaki niesie reklama na Facebooku, jest jej skuteczność oraz pewność, że im więcej zainwestujemy, tym więcej sprzedamy. Nie będzie strat, a marka zacznie być rozpoznawana wśród grupy docelowej.
Budżet wiąże się z drugą kwestią, o której należy pamiętać, a mianowicie – o określeniu wymarzonych efektów. Do takich oczekiwanych efektów zalicza się oczywiście konkretna sprzedaż, ale też zwiększenie rozpoznawalności firmy i profilu, przy jednoczesnym wzroście ruchu na stronie. Po trzecie, przed rozpoczęciem działań, należy dokładnie przeanalizować obecną sytuację marki – na jakim etapie jest, jak odbierają ją inni (czy zgodnie z naszymi założeniami?), jaka jest jej wizja i misja? Bez określenia tych kwestii trudno będzie pójść do przodu na polu, jakim jest reklama na Facebooku.
Reklama na Facebooku – rozwiązanie pełne zalet
O zaletach, jakie ma reklama na Facebooku, można by mówić i mówić. W praktyce nie jest wcale droga, a pozwala dotrzeć z komunikatem do tysięcy osób potencjalnie zainteresowanych przekazem. Pierwsze efekty możemy zobaczyć w zasadzie zaraz po jej uruchomieniu – reklama na Facebooku pojawia się u odbiorców tuż po jej konfiguracji i publikacji. Dużą zaletą reklam na Facebooku jest możliwość wyboru konkretnej grupy docelowej. Jeśli przykładowo prowadzimy salon urody w Warszawie, możemy skonfigurować reklamę tak, aby wyświetlała się wyłącznie kobietom w wieku 25-35 lat, mieszkającym w okolicy albo tym, które już wcześniej przeglądały podobne profile w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca dla siebie.
Dzięki dostępowi do statystyk szybko można zweryfikować, co w reklamie działa, a co należy zmodyfikować, by przynosiła lepsze efekty.