Jak pokazują badania decyzja o zakupie nowego samochodu, od momentu pojawiania się pomysłu, trwa niezwykle długo i może zapaść po upływie kilku miesięcy, a nawet po roku. W tym czasie potencjalny klient przechodzi długą i skomplikowaną drogę do chwili odbioru kluczyków. Co więcej, jak donosi znany serwis internetowy MarketingKobiet.pl, decyzje dotyczące zakupu nowego pojazdu podejmują przede wszystkim mężczyźni. To zwykle na ich barkach spoczywają obowiązki związane z jego pielęgnacją i serwisowaniem. Jaki jest więc najlepszy sposób reklamowania salonów samochodowych? Jak sprawić, aby klienci zdecydowali się na wizytę i zakup właśnie w naszym salonie?
Kampanie reklamowe dla salonów samochodowych
Konkurencja w branży motoryzacyjnej jest bardzo duża, w wyniku czego pozyskanie klientów staje się dla salonów samochodowych nie lada wyzwaniem. Jednak dobrze przemyślana i kompleksowa strategia marketingowa pozwoli pokonać konkurencję i odpowiednio wypromować markę. Reklama naprawdę jest prawdziwą dźwignią handlu i bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe firmy.
Dostosowanie działań do grupy docelowej
Wspominaliśmy już tutaj fakt, że to mężczyźni w znacznej większości są odbiorcami kampanii reklamowych branży auto motive. Jednak chcąc przeprowadzić skuteczną kampanię salonu, należy tę grupę bardziej doprecyzować, by lepiej dopasować rodzaj publikacji oraz kanały ich dystrybucji. W tym celu warto wziąć pod uwagę średnią wieku, wykształcenie, miejsce zamieszkania i preferencje osób korzystających z usług firmy. Warto pamiętać, że działania promocyjne konkretnego salonu powinny być prowadzone, w przeciwieństwie do działań całej marki samochodowej, lokalnie. Wystarczy skupić się na konkretnym mieście i lokalizacjach ościennych, zamiast niepotrzebnie wydawać pieniądze na kampanie ogólnokrajowe.
Strategia marketingowa dla branży motoryzacyjnej
Coraz więcej źródeł donosi, że ponad 90% kupujących rozpoczyna poszukiwania wymarzonego samochodu w Internecie. Nie powinno to nikogo dziwić, zważając na to, jak dynamiczny rozwój technologii nastąpił w ostatnich latach. Dopiero po wstępnej kontroli oferty w sieci ludzi udają się do salonów, w celu odbycia jazdy próbnej i konsultacji z dealerem. Efekt ten nazywa się ROPO, co z angielskiego oznacza „research online, purchase offline”. Wykorzystując te dane, warto zadbać o profesjonalny marketing internetowy, który przyczyni się do wzrostu odwiedzin w salonie, gdzie dzięki wysokiej klasy obsłudze klienta zostanie dokonana transakcja.
Jakie formy reklamy pomogą wypromować salon samochodowy?
Sprawdzone metody na reklamę internetową salonu samochodowego oraz zwiększenie ilości odwiedzających salon to między innymi:
- Profesjonalna strona internetowa – Rzecz dość oczywista. Jednak, aby przebić się przez konkurencję, warto poświęcić na jej stworzenie więcej czasu i zadbać o intuicyjny, przyjemny dla oka interfejs, bogatą galerię zdjęć i bogaty zbiór przydatnych dla klienta informacji.
- Pozycjonowanie – To dziedzina ściśle związana z posiadaniem strony internetowej. Warto zadbać o jej odpowiednie wypromowanie i wzrost widoczności. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania bezpośrednio wpływa na lepszy ruch na stronie.
- Prowadzenie działań w social mediach – Profile w portalach społecznościowych to teraz podstawa działań promocyjnych w sieci. Co ciekawe reklama w social mediach w porównaniu do innych form marketingowych ma o wiele większą siłę przebicia i to przy stosunkowo niskich nakładach finansowych. W łatwy sposób można zaprezentować usługi salonu szerszemu gronu odbiorców i zadbać o pozytywny wizerunek marki.
- Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma – To coś więcej niż zwykła wizytówka. Ten bezpłatny profil firmowy pozwala w łatwy sposób komunikować się z klientami i przyczynia się do wzrostu konkurencyjności firmy w wyszukiwarce, szczególnie w kwestii zapytań lokalnych. Dodatkowo wpływa również na budowanie zaufania do marki, ze względu na to, że każda osoba może wystawić swoją opinię na temat firmy.
Jedna myśl nt. „Reklama salonu samochodowego”
Jeśli chodzi o moją firmę postawiłem przerobić swoją stronę internetową zlecając to działanie agencji reklamowej. Dodatkowo zdecydowałam się na opcję pozycjonowania moje domeny. Jakie było moje niedowierzanie jak po niedługim czasie, zainteresowanie wzrosło o 50%. Jak dla mnie rewelacja. Planuję jeszcze reklamę w mediach społecznościowych by jeszcze zwiększyć zasięgi.