Menu

Reklama salonu samochodowego

9 grudnia, 2020 - Reklama
Reklama salonu samochodowego

Jak pokazują badania decyzja o zakupie nowego samochodu, od momentu pojawiania się pomysłu, trwa niezwykle długo i może zapaść po upływie kilku miesięcy, a nawet po roku. W tym czasie potencjalny klient przechodzi długą i skomplikowaną drogę do chwili odbioru kluczyków. Co więcej, jak donosi znany serwis internetowy MarketingKobiet.pl, decyzje dotyczące zakupu nowego pojazdu podejmują przede wszystkim mężczyźni. To zwykle na ich barkach spoczywają obowiązki związane z jego pielęgnacją i serwisowaniem. Jaki jest więc najlepszy sposób reklamowania salonów samochodowych? Jak sprawić, aby klienci zdecydowali się na wizytę i zakup właśnie w naszym salonie?

Kampanie reklamowe dla salonów samochodowych

Konkurencja w branży motoryzacyjnej jest bardzo duża, w wyniku czego pozyskanie klientów staje się dla salonów samochodowych nie lada wyzwaniem. Jednak dobrze przemyślana i kompleksowa strategia marketingowa pozwoli pokonać konkurencję i odpowiednio wypromować markę. Reklama naprawdę jest prawdziwą dźwignią handlu i bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe firmy.

Dostosowanie działań do grupy docelowej

Wspominaliśmy już tutaj fakt, że to mężczyźni w znacznej większości są odbiorcami kampanii reklamowych branży auto motive. Jednak chcąc przeprowadzić skuteczną kampanię salonu, należy tę grupę bardziej doprecyzować, by lepiej dopasować rodzaj publikacji oraz kanały ich dystrybucji. W tym celu warto wziąć pod uwagę średnią wieku, wykształcenie, miejsce zamieszkania i preferencje osób korzystających z usług firmy. Warto pamiętać, że działania promocyjne konkretnego salonu powinny być prowadzone, w przeciwieństwie do działań całej marki samochodowej, lokalnie. Wystarczy skupić się na konkretnym mieście i lokalizacjach ościennych, zamiast niepotrzebnie wydawać pieniądze na kampanie ogólnokrajowe.

 

Strategia marketingowa dla branży motoryzacyjnej

Coraz więcej źródeł donosi, że ponad 90% kupujących rozpoczyna poszukiwania wymarzonego samochodu w Internecie. Nie powinno to nikogo dziwić, zważając na to, jak dynamiczny rozwój technologii nastąpił w ostatnich latach. Dopiero po wstępnej kontroli oferty w sieci ludzi udają się do salonów, w celu odbycia jazdy próbnej i konsultacji z dealerem. Efekt ten nazywa się ROPO, co z angielskiego oznacza „research online, purchase offline”. Wykorzystując te dane, warto zadbać o profesjonalny marketing internetowy, który przyczyni się do wzrostu odwiedzin w salonie, gdzie dzięki wysokiej klasy obsłudze klienta zostanie dokonana transakcja.

Jakie formy reklamy pomogą wypromować salon samochodowy?

Sprawdzone metody na reklamę internetową salonu samochodowego oraz zwiększenie ilości odwiedzających salon to między innymi:

Jedna myśl nt. „Reklama salonu samochodowego

Krystian

Jeśli chodzi o moją firmę postawiłem przerobić swoją stronę internetową zlecając to działanie agencji reklamowej. Dodatkowo zdecydowałam się na opcję pozycjonowania moje domeny. Jakie było moje niedowierzanie jak po niedługim czasie, zainteresowanie wzrosło o 50%. Jak dla mnie rewelacja. Planuję jeszcze reklamę w mediach społecznościowych by jeszcze zwiększyć zasięgi.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *