Menu

Reklama w czasach COVID

4 kwietnia, 2021 - Reklama
Reklama w czasach COVID

Przez pandemię koronawirusa świat na chwilę wstrzymał oddech. Przeciągający się okres trwania COVID-19 sprawił, że biznes powoli wraca do standardowego trybu życia w nowej rzeczywistości. Jednak przez zmianę rytmu funkcjonowania społecznego przed marketingiem pojawiły się nowe wzywania. Jak zaprezentować ofertę społeczeństwu, które przez większość czasu jest zamknięte w domach. Jakie kanały komunikacji wybrać, gdzie się reklamować? Mamy dla Was kilka wskazówek na temat marketingu w czasach COVID.

Bądź tam, gdzie klienci

Internet w dobie pandemii stał się miejscem nie tylko spotkań, ale również platformą, za pośrednictwem, której użytkownicy uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych, czy rozrywkowych. Nie ma, więc wątpliwości, co do tego, że w czasach Covid powinniśmy aktywnie prowadzić kampanie online. Istotne zarówno są reklamy w wyszukiwarkach, kreacje bannerowe, jak i działania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Najskuteczniejsze będzie wykorzystywanie kilka kanałów komunikacji na potrzeby naszego brandu. Jeśli nasz target mieści się w zakresie widzów danej stacji, a firmowy budżet na to pozwala można spróbować również promocji za pośrednictwem telewizji.

Dobrą alternatywą dla reklamy w TV jest też kampania za pośrednictwem Yotutube’a. Jego popularność wraz z kolejnymi edycjami lockdownu stale rośnie. Można sięgać również po klasyczne środki komunikacji takie, jak bannery, czy ulotki, jednak w czasie dystansu społecznego i trybu życia możliwie jak najbardziej bezkontaktowego zabieranie wszelkich materiałów drukowanych przez klientów do domu jest kwestia kontrowersyjną. Z kolei outdoory przez wzgląd na mniejszy ruch uliczny ich zakres dotarcia od odbiorców może być mniejszy. Dlatego najbardziej optymalną formą kampanii marketingowych współcześnie jest korzystanie z dostępnych kanałów dotarcia online.

Czy warto reklamować się w czasach COVID?

Wiele osób chcąc ograniczyć inwestycje rezygnuje z marketingu ze względu na trwającą pandemie. To duży błąd, bowiem nie przez przypadek reklama określana jest mianem dźwigni handlu. Dlatego pokusa zaciskania pasa poprzez oszczędzanie na działaniach marketingowych jest dużym błędem zarówno w kanale offline, jak i sprzedaży e-commerce. Warto odświeżyć strategię, zoptymalizować kampanię, czy dostosować kanały komunikacji do aktualnej sytuacji pandemicznej, jednak całkowita rezygnacja lub znaczne zmniejszenie budżetu mogą skutkować znacznymi spadkami sprzedaży w kolejnych okresach.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]