Nowe technologie nieustannie rozwijają się. Może o tym świadczyć chociażby fakt powstawania nowych portali społecznościowych oraz aplikacji oferujących coraz ciekawsze funkcje. Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony aplikacjom mobilnym i ich potencjale marketingowym. Czy warto wykorzystać je w kampanii reklamowej swojej firmy? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w treści tego artykułu.
Jakie aplikacje mobilne są obecnie najpopularniejsze?
To zależy, o aplikacjach jakiej kategorii rozmawiamy. Mówiąc o aplikacjach społecznościowych, bez wątpienia jest to Facebook, Instagram oraz Snapchat. O ile pierwsza i druga aplikacja jest dostępna w wersji deskopowej, trzecia jest dostępna wyłącznie na urządzenia mobilne Android i iOS.
- Facebook – obecnie to najpopularniejszy portal społecznościowy. Rejestracji na nim dokonało miliard użytkowników, co oznacza, że „na fejsie” jest obecnie 1/7 ludzkości – robi wrażenie, prawda?
- Instagram – aplikacja mobilna należąca do właściciela Facebooka, Marka Zuckerberga. Jest dostępna również w wersji komputerowej, jednak posiada wiele ograniczeń (jest nią brak możliwości przeglądania stories oraz brak możliwości publikacji zdjęć). Instagram służy do dzielenia się z innymi użytkownikami estetycznie wykonanymi fotografiami;
- Snapchat – aplikacja mobilna umożliwiająca innym użytkownikiem dzieleniem się „snapami”, czyli wiadomościami zawierającymi zdjęcia, rysunki czy nagrania video. Są one widoczne od jednej do dziesięciu sekund, po czym są bezpowrotnie usuwane.
O ile reklamowanie się w dwóch pierwszych aplikacjach jest możliwe za pośrednictwem menadżera reklam należącego do portalu społecznościowego Facebook (za jego pośrednictwem możliwe jest stargetowanie grupy docelowej, do której powinna dotrzeć kampania reklama, doładowanie konta reklamowego czy skonfigurowanie kampanii reklamowej), o tyle Snapchat nie udostępnia reklamodawcom żadnej platformy, przy pomocy której mogliby zareklamować się w aplikacji.
Czy Snapchat ma potencjał marketingowy?
Snapchat, w porównaniu do aplikacji Facebook oraz Instagram jest bardziej anonimowy. Oznacza to, że nie zbiera tylu informacji, które zbierają wymienione wyżej aplikacje i wykorzystują je podczas targetowania kampanii reklamowych. Snapchat nie jest więc aplikacją, na której powinniśmy skupić swoją uwagę, co nie oznacza, że nie powinniśmy nie być na niej obecni. Udowodniono, że Snapchat może świetnie sprawdzić się do budowania świadomości marki.
Z jakich aplikacji mobilnych powinniśmy korzystać reklamując swoją firmę?
Najlepiej będzie, gdy będziemy prowadzić działania marketingowe zarówno na Facebook’u, Instagramie, jak i na Snapchacie. Nie od dziś wiadomo, ze marketing jest najskuteczniejszy, gdy prowadzimy go na kilku na kilku płaszczyznach jednocześnie. Nie warto również ograniczać się do samych aplikacji mobilnych. Warto łączyć różne formy promocji, gdyż tylko wtedy można osiągnąć satysfakcjonujące efekty.
Jedna myśl nt. „Snapchat a promocja marki. Czy wykorzystanie snapchata ma potencjał marketingowy?”
Snap to to jeszcze istnieje? xD
Teraz te tiktoki są w modzie. Może o tym napiszecie? xD