Menu

Social media – lepiej wybrać duży dom mediowy, czy małą agencję?

20 kwietnia, 2019 - Social Media
Social media – lepiej wybrać duży dom mediowy, czy małą agencję?

Jeszcze do niedawna, wielu przedsiębiorców i marketingowców nie doceniała marketingu internetowego. Od paru, parunastu lat ulega to zmianie. Świadczy o tym fakt, że z marketingu realizowanego w Internecie decyduje się skorzystać coraz więcej firm. Nie jest również tajemnicą, że z roku na rok, firmy zwiększają środki na działania marketingowe realizowane w Internecie.

Nie ma w tym niczego dziwnego i wynika to z prostej przyczyny. Jako społeczeństwo, mamy coraz lepszy i powszechniejszy dostęp do Internetu. Dlatego nawet jeśli posiadamy szczegółowo zdefiniowaną grupę odbiorców, do której reklama powinna trafić, nie powinniśmy mieć z tym najmniejszego problemu. Dziś skupię się na reklamie w social mediach, czyli na portalach społecznościowych i na tym, komu powierzyć prowadzenie działań na tej płaszczyźnie.

Jakie portale społecznościowe są najpopularniejsze?

Jeszcze kilka lat temu powiedzielibyśmy, że najpopularniejszymi portalami społecznościowymi są takie portale jak MySpace, Grono, NaszaKlasa czy Fotka. Dzisiaj już mało kto z nas o nich pamięta. Żaden z tych portali nie jest tak popularny, jak Facebook, Twitter czy Instagram.

 

 

Czy warto reklamować się z wykorzystaniem social mediów?

To pytanie zadaje sobie większość przedsiębiorców, chcących dotrzeć do nowych klientów. Okazuje się, że reklamując swojej firmy za pomocą social mediów możemy uzyskać naprawdę ciekawe efekty. Czemu to zawdzięczamy?

Takie portale jak Facebook umożliwiają nam szczegółowe targetowanie kampanii reklamowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które wpisują się w profil naszych potencjalnych odbiorców i mogą być zainteresowane oferowanym przez nas produktem bądź usługami. Użytkownicy, którzy korzystają z portali społecznościowych zostawiają o sobie sporo informacji. Informacje te są zbierane przez wspomniane serwisy i wykorzystywane podczas targetowania przez nas kampanii reklamowych.

 

Komu powierzyć reklamę naszej firmy w social mediach?

Na rynku funkcjonuje bardzo dużo firm, które oferują reklamę w Internecie. Nie korzystajmy z usług tej, która oferuje swoje usługi najtaniej. Robi to ponieważ, najprawdopodobniej, ma niewielkie doświadczenie. A chyba nie chcemy, aby to doświadczenie było zdobywane kosztem naszej marki i naszych profili?

Prowadząc komunikację w social media, musimy robić to w sposób przemyślany. Realizując kampanię w mediach społecznościowych, musi być ona spójna z tym co dzieje się poza social media. Ustalając strategię np. działań na Facebooku, musimy uwzględnić w niej również inne kanały promocji. Wszystkie kanały, które wykorzystujemy w promocji, musimy mieć spójne komunikacyjnie i graficznie. Tylko to daje nam gwarancję, że kampania przyniesie nam spodziewane efekty.

Jeśli zastanawiamy się nad tym, komu powierzyć reklamę w social mediach, powinniśmy skorzystać z oferty firmy, która posiada spore doświadczenie. Idealnie jeśli znajdziemy taką, która jest do naszej dyspozycji przez 7 dni w tygodniu. Nigdy bowiem nie wiemy, kiedy pojawi się kryzys, z którym wspólnie będziemy musieli sobie w jakiś sposób poradzić.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

2 myśli nt. „Social media – lepiej wybrać duży dom mediowy, czy małą agencję?

Przejechany

O tym dlaczego warto współpracować z doświadczonymi marketerami (niestety) miałem wątpliwą przyjemność przekonać się na własnej skórze. Agencja obiecała szybki wzrost fanów, a skończyło się zablokowaniem profilu przez Facebooka. Okazało się, że fani szybko przybywali, bo byli kupieni na Allegro …
Tylko z rzetelnymi agencjami należy pracować. Warto również prosić o referencje.

Kamila23

Zależy jakie cele chcemy realizować i z jakich narzędzi korzystać. Z kampanią telewizyjną mała agencja niestety, ale sobie nie poradzi. Tutaj już trzeba zaangażować dom mediowy, DOBRY dom mediowy.
Agencje są dobre dla działań o mniejszych budżetach.

Komentarze są wyłączone.