Co to jest content marketing? Jakie są zalety content marketingu? Decydując się na prowadzenie działań w sieci, firmy muszą dostarczać swoim odbiorcom atrakcyjną dla nich treść. Content marketing jest jednym z narzędzi marketingu, które właśnie na takiej treści się opierają. Zainteresowanie tą formą promocji na przestrzeni ostatnich kilku lat bardzo mocno wzrosło. W zasadzie nikogo nie dziwi fakt, że wartościowa treść jest obecnie najbardziej pożądana. Dzięki niej można budować swój wizerunek, relacje z klientem, a także zwiększać pozycję swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Zalety content marketingu pokazują jak wiele pozytywnych skutków może przynosić użyteczna dla odbiorców treść.
Co to jest content marketing?
Na samym początku oczywiście warto wyjaśnić co to jest content marketing. Content marketing w języku polskim częściej nazywany marketingiem treści, jest to szereg działań, które opierają się na tworzeniu użytecznych, angażujących i interesujących dla użytkowników treści, dzięki którym będzie możliwe zachęcenie klienta do zdecydowania się na zakup produktu bądź skorzystanie z usługi. Ta forma promocji bardzo mocno skupia się na budowaniu trwałych i pozytywnych relacji z klientem poprzez tworzenie właśnie merytorycznych i potrzebnych treści. Działania jednak muszą być prowadzone regularnie, ponieważ właśnie ta systematyczność może wpływać na pozyskiwanie zaufania klientów.
Ponadto należy wspomnieć, że tworzenie wartościowych treści nie będzie możliwe, bez poznania potrzeb i wymagań grupy docelowej, do której treści te będą kierowane. Inwestycje w content marketing należy więc poprzedzić poznaniem swoich docelowych odbiorców. Content marketing jest tworzeniem treści, które nie będą tylko w postaci artykułów czy tekstów pojawiających się na blogach, ale do powstałego contentu można zaliczyć również webinary, infografiki, różne prezentacje i ebooki.
Jakie są zalety content marketingu?
Warto również wspomnieć o tym jakie są zalety content marketingu. Jedną z pierwszych zalet jaką warto wymienić będzie na pewno możliwość zbudowania relacji z klientem za pośrednictwem merytorycznych i wartościowych dla nich treści. Co więcej content marketing będzie również wpływał na pozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa, ponieważ wartościowa treść umieszczana na takiej witrynie będzie bardzo dobrze odbierana przez wyszukiwarki internetowe, które właśnie w taki sposób będą lepiej postrzegały taką stronę i będą uważały ją za wartościową, tym samym będą polecały ją użytkownikom sieci. To natomiast przełoży się na zwiększenie ruchu na stronie, a wzmożony ruch może skutkować zwiększeniem sprzedaży.
Zalety content marketingu to również to, że za pośrednictwem wartościowych treści można też pozyskiwać uwagę klienta, ponadto utrzymywać ją i zdobywać zaufanie swoich potencjalnych konsumentów. Należy jednak wiedzieć, że content marketing wiąże się z działaniami prowadzonymi w ramach SEO, ale również PR, a nawet marketingiem wideo.
Jakie formy content marketingu można wyróżnić?
Skoro już poznaliśmy zalety content marketingu, można teraz wskazać kilka form wykorzystywanych przez content marketing. Najbardziej znane są oczywiście artykuły i teksty publikowane na blogach, jednak nie są to jedyne sposoby na wykorzystanie content marketingu. Tworzona treść może być dostarczana do odbiorców w przeróżny sposób. W ostatnim czasie jak wiadomo ludzie czytają coraz mniej, dlatego też przedsiębiorstwa chcące do nich dotrzeć muszą wykorzystywać inne sposoby na dotarcie. Bardzo często będą to formy wideo, podcasty, webinary, ebooki, ale wciąż jednak forma tekstowa będzie się pojawiała, dlatego też należy wyróżnić artykuły sponsorowane, artykuły na blogach czy w social mediach. Jak widać możliwości jest bardzo dużo i każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie format publikowania wartościowych i użytecznych treści.
Czy content marketing sprzedaje?
Niekiedy przedsiębiorstwa zadają sobie pytanie czy content marketing będzie wpływał na sprzedaż. Okazuje się, że tak co też poniekąd zostało już wcześniej wspomniane. Ważna jest tutaj jakość treści. Wartościowy content jest bardzo dobrze postrzegany przez odbiorców, ale również przez wyszukiwarki internetowe, które będą „doceniały” witryny, na których publikowane są merytoryczne i dopracowane treści. Taka strona wyświetlać się będzie wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania przez co będzie ona widoczna dla większej ilości użytkowników, czyli potencjalnych klientów przedsiębiorstwa. Tak jak to zostało wspomniane, content marketing wpływa również na zwiększenie ruchu na stronie, natomiast ruch ten może przekształcić się w klientów, którzy podejmą decyzję o zakupie danego produktu czy usługi.